گروه تئاتر هنرآنلاین: نمایش «شراره» نوشته و کار محمدمهدی خاتمی از یکشنبه دهم مهرماه در دو نوبت 18 و 19:30 در سالن سایه مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود و نسرین ‌نکیسا، تکتم ‌اخجوانی، امینا خاتمی، مرجان علوی، مجتبی زادفر، امیراحسان ‌امیرپور، محمدمهدی ‌خاتمی و غلامرضا عارف‌نژاد در آن بازی می‌کنند.

محمدمهدی خاتمی در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره این نمایش گفت: «شراره» روایت زنی به همین نام است که نامزد خود ابراهیم را در روزهای نخستین جنگ از دست داده و او شهید شده است. شراره در این سال‌ها تاکنون بر اثر تبعات جنگ و سایه سیاه آن سختی‌های بسیاری را متحمل شده و شاخه‌های جانبی آن، زندگی او را تحت‌تاثیر قرار داده است. «شراره» فضای عاشقانه و تلخ دارد و این زن مدام به مرور خاطرات خود می‌پردازد.

او ضمن اشاره به اینکه چند سالی است نمایشنامه «شراره» را نوشته است، عنوان کرد: این نمایش سال 1397 در شهر مشهد و سپس زاهدان اجرا شد. در اجرای نمایش در تهران به دلیل شرایط دشوار اسکان بازیگران پیشین، بازیگران جدید را جایگزین کرده‌ام و تمرین‌ها حدود دو ماه به طول انجامیده است.

خاتمی درباره سبک و فضای اجرایی نمایش «شراره» یادآور شد: این اثر فضایی رئالیستی دارد اگرچه گاهی از این فضا خارج می‌شویم و با فلش بک‌هایی مروری بر خاطرات شراره و ابراهیم داریم.

این کارگردان با بیان اینکه تبعات و حواشی جنگ تمام انسان‌های جهان را تحت‌ تاثیر قرار می‌دهد، افزود: در سراسر دنیا افراد و خانواده‌ کسانی که درگیر جنگ بوده‌اند مورد کم‌توجهی واقع می‌شوند و زن‌هایی که شوهران‌شان را در جنگ از دست می‌دهند دچار سرنوشتی تلخ می‌شوند و اینگونه باید با خاطرات و زندگی خود گذران عمر کنند تا به پایان خط برسند و این موضوع از تبعات جنگ در همه دنیاست.

خاتمی درباره ویژگی‌های نمایش «شراره» گفت: بخش اعظم روایت بسیار ساده و صمیمانه با مخاطب ارتباط برقرار و با او درددل می‌‎کند و تماشاگر را با خود همراه می‌سازد. «شراره» فضایی تلخ دارد و ما باید بپذیریم این انسان‌ها هستند و نباید در درگیری‌های زندگی از آن‌ها غافل شویم.

او در پایان صحبت‌هایش عنوان کرد: اجرای آثار نمایشی روی صحنه این روزها با شرایطی دشوار همراه است. عوامل و بازیگران هرگز به لحاظ اقتصادی از این هنر منتفع نبوده‌ و همیشه امید داشته‌اند نمایش‌شان مورداقبال مخاطبان واقع و دیده شود اما متاسفانه در این روزها به دلیل شرایط اجتماعی تبلیغات نمایش‌ها با مشکلات عدیده‌ مواجه و اجراها بلاتکلیف است و ما هنوز نمی‌دانیم فردا یکشنبه 10 مهر اجرا خواهیم داشت یا خیر. ضمن اینکه تبلیغاتی هم برای نمایش نشده است.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از‌ مشاور کارگردان‌: اتابک ‌نادری، طراح صحنه‌: سینا ‌ییلاق‌‌بیگی، آهنگساز‌: مهدی حسنی، طراح لباس‌: فرزانه ‌عاقلی، طراح گریم‌: کامبیز ‌معماری، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز‌: مرتضی ‌برزگرزادگان، گروه کارگردانی‌: امیراحسان ‌امیرپور، امیرحسین خاتمی، ویدا منصوری و امینا خاتمی، دستیار طراح لباس‌: سارا بی‌خوش، طراح پوستر و بروشور‌: مرتضی ‌برزگرزادگان، ساخت تیزر و موشن‌گرافی‌: مریم جراح‌زاده، عکاس‌: امیر ‌خدامی و ضبط و تنظیم صدا‌: محمدجواد ‌بهروز.

علاقه‌مندان می‌توانند بلیت نمایش «شراره» را از سایت تیوال تهیه کنند.