گروه تئاتر هنرآنلاین: نمایش «تن سایه» نوشته و کار مریم یاسین‌زاده و تهیه‌کنندگی احسان حاجی‌پور از دهم شهریور ساعت 21:15 در سالن شماره دو پردیس تئاتر سپند روی صحنه است. مریم مومن، علیرضا جلالی‌تبار، سمن ‌قناد، آناهیتا ‌خسروی، حسین ‌جاهد و محمد زندوکیلی بازیگران نمایش هستند.

یاسین‌زاده در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره روند شکل‌گیری نمایش «تن سایه» گفت: تقریباً سه سال پیش با یکی از دوستانم در حال بررسی فجایعی بودم و سپس آن فاجعه‌ها را وارد فضای جنگ و شروع به نگارش نمایشنامه کردم.

او با بیان اینکه نمایش کمی تراژدی و دردناک است، درباره موضوع و مضمون آن عنوان کرد: «تن سایه» نمایشی مونولوگ در پانزده اپیزود و روایت‌هایی عاشقانه در بستر جنگ است. در این فضا از دست‌دادن‌ها و فاجعه‌هایی برای انسان‌ها رخ می‌دهد که همراه با غم و فارغ از آرامش و عشق است.

یاسین‌زاده مدت زمان تمرینات نمایش را دو ماه عنوان کرد و درباره زمان و مکان اتفاقات آن یادآور شد: جز یکی از شخصیت‌ها دیگران نامی ندارند و زمان و مکانی برای این اثر مشخص نشده است.

این نویسنده و کارگردان با اشاره به اینکه «تن سایه» بر اساس تلفیقی از توانایی بازیگران و فضا پیش می‌رود، درباره سبک و فضای اجرایی نمایش اظهار کرد: نمایشنامه بسیار رئالیستی است و براین اساس بازی‌ها نیز این‌گونه است اما فضای اجرایی بسیار مینیمال است. در این نمایش از دکور، آکسسوار و اتفاق‌های صحنه‌ای چندان استفاده نمی‌شود و از آنجا که روایت قصه است،  برپایه توانایی بازیگران است و بیشتر دیده و شنیده می‌شود.

31361_img_8225.2d42c6

او در پایان صحبت‌هایش درباره استقبال مخاطبان از «تن سایه» یادآور شد: متاسفانه به دلیل مشکلاتی از قبیل کاهش توانایی مالی مردم برای خریدن بلیت و همچنین حال و هوای کلی جامعه، مخاطبان تئاتر کمتر از گذشته شده است. با این حال استقبال مخاطبان برایم رضایت‌بخش است. به نظرم این نمایش در شرایط و موقعیت کنونی باید دیده شود چرا که «تن سایه» عاطفه معکوسی از دردی که انسان‌ها می‌بینند به آن‌ها می‌دهد.

دیگر عوامل «تن سایه» عبارتند از طراح صحنه: آیدین ‌کشاورز و حسام‌الدین فروتن، طراح لوگو و طراح پوستر: حسام حاجی‌پور، طراح لباس: متین ‌کی‌منش، طراح نور و عکاس: حسام‌الدین فروتن، طراح گریم: نوید ‌فرح‌‌مرزی، مشاور کارگردان: بهرام ‌عباسی‌‌فرد، آهنگساز: سالار خاتون‌آبادی، آهنگساز قطعات: محمد زندوکیلی، ترانه‌سرا: احمد امیرخلیلی، تنظیم قطعات: کارن سعادت، کمانچه: اشکاوری، دستیاران کارگردان: سینا ‌فرجام و مجتبی نظرزاده، منشی صحنه: فرزانه فروندی و یاسمن کریمی، مدیر اجرایی: آیدین ‌کشاورز، دستیار صحنه: احمدرضا میررجبی، ساخت تیزر: وی‌مپ استودیو، طراح و اجرای مپینگ: گروه مپ‌تک، مجریان گریم: ماهان ابراهیم‌زاده و ترمه فرح‌مرزی، دستیار لباس: مبینا ‌بی‌آزار، مدیر روابط‌ عمومی: امیر ‌پارسائیان‌‌مهر، جانشین تهیه‌کننده: نگین کاسه‌چی و دستیار تهیه‌کننده: شایان سیدمحمود.

علاقه‌مندان می‌توانند بلیت نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.