به گزارش هنرآنلاین، در مکالمات رسانههای اجتماعی استفاده از متن کلامی و غیرکلامی (ایموجی) در بیان احساسات و تعیین معنای مدنظر فرستنده باعث بهبود اثربخشی در برقراری ارتباط میشود. با این حال، کاربران شبکههای اجتماعی از ایموجی نه تنها به عنوان زبانی بصری در انتقال احساسات و افکار استفاده میکنند، بلکه بخشی از ساختار متن (جمله) نیز شده است. خیلی وقت است که دیگر در جملات محاورهای که در مکالمه رسانههای اجتماعی استفاده میشوند، علامتگذاری محلی از اعراب ندارد. با این حال، جملات در جمله انتهایی با ایموجی پایان مییابند.
علائم نگارشی به عنوان نمادهایی برای نشان دادن ساختار و سازمان نوشتار و همچنین القای لحن و مکثهایی است که توسط فرستنده استفاده می شود و به همین دلیل علائم نگارشی به گیرندگان در خوانش پیام از طریق جملهای کمک میکند که با ایموجی درآمیخته شده است. با این اوصاف میتوان اذعان داشت که پدیده مکالمات رسانههای اجتماعی در یک متن، ایموجی به بخشی از ساختار جمله تبدیل شده است از همین روی چنین زبانی، قابلیت تحلیل، بررسی و تفسیر دارد.
این کتاب آخرین اثر مارسل دانسی است که در سال ۲۰۱۷ توسط انتشارات بلومزبری منتشر شده است. او استاد روانشناسی، زبانشناسی و نشانهشناسی در دانشگاه تورنتو است. به واسطه فعالیتهای متعدد در حوزه در زبان، ارتباطات و نشانهشناسی شناخته شده است. از او کتابهایی همچون «جستاری در باب معنا»، «مباحث اساسی زبانشناسی مردمشناسانه» و « فهم نشانهشناسی رسانهها» به فارسی ترجمه شده است.
کتاب «نشانهشناسی ایموجی؛ پیدایش زبان بصری در عصر اینترنت» این نویسنده اکنون با ترجمه مسعود تقیآبادی و یامان حکمت(تقیآبادی) از سوی نشر فرهامه در ۲۵۰ صفحه با قیمت ۱۵۰ هزارتومان منتشر شده است.