گروه معماری هنرآنلاین: کتاب «همه چیز درباره خانه» با عنوان اصلی «خانه: مقدمه‌ای بسیار کوتاه» از آن جهت که در مجالی مختصر تقریبا همه رویکردهای ممکن به خانه را پوشش داده در نوع خود کتابی منحصربه‌فرد است.

فصل‌های مختلف کتاب با طرح مباحثی که دامنه آن‌ها از فلسفه، هنر و ادبیات تا اجتماع، طراحی شهری وسیاست گسترده است، تصویری جامع، هر چند گزیده و مجمل از نحوه بازنمایی خانه در شاخه‌های مختلف فرهنگ بشری به دست می‌دهند. در این بین جستار ضمیمه شده نیز با برجسته کردن تفاوت‌های خانه و منزل روابط پیچیده و تاثیرات متقابل این دو را بررسی می‌کند.

کتاب باعناوین «چهرهای بسیارِ خانه»، «اهمیت مکان»، «سکونت و سکونت‌گاه»، «به یاد آوردن، تصور کردن و سایر کارهای فکری»، «آدم‌ها، اشیا و هویت»، «سیاست‌شناسی خانه»، «بی‌خانمانی و کَنده‌شدگی از ریشه» و «آینده خانه» تشکیل شده است. همچنین در ضمیمه کتاب نیز جستار«جوزف ریکورت» با نام «درباب دو گانه‌ی منزل و خانه» جای گرفته که دریچه‌ای دیگر است به روی تفاوت این دو هم‌نشین همیشگی در اذهان که به شکل عمیقی دو چیزند و شاید هم به همین میزان یکی.

در پشت جلد این کتاب آمده است: «فرقی نمی‌کند کجای این کره خاکی باشیم و به چه زبانی سخن بگوییم. نام «خانه» که به میان بیاید انبوهی از افکار، احساسات و تصورات در خاطره زنده می‌شود. خانه همان‌گونه که در تجربه روزمره محل گردهم‌آمدن و آرام گرفتن است، به لحاظ مفهومی نیز از دیرباز محل تلاقی معانی گوناگون بوده است. با این حال، در جهانی که به سرعت در حال تغییر است، بسیاری از انگاره‌های آشنا و عمدتا صمیمانه ما درباره خانه نیز در حال مسئله‌دار شدن هستند یا پیشاپیش مسئله‌دار شده‌اند. اما حتی در این وضعیت بحرانی جدید هم، باز این خانه است که در عمل و نظر اهمیتی روزافزون می‌یابد.»

چاپ دوم کتاب «همه چیز درباره خانه» نوشته مایکل اَلن فاکس با ترجمه مهدی نصراله‌زاده درانتشارات بیدگل در۲۱۰ صفحه و شمارگان ۵۰۰ نسخه منتشر شده است. این اثر نخستین بار در سال ۱۴۰۰به چاپ رسیده است.