به گزارش هنرآنلاین، ششمین همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین «روایت راهیان» که از تاریخ ۱۷ شهریور در شهرهای نجف، کوفه و مسیر پیاده‌روی نجف تا کربلا در عمودهای ۱۶۱،۴۵۵،.۱۰۶۶ به اجرا برنامه می‌پرداختند با اتمام اجراها راهی شهر کربلا و کاظمین شدند.

ششمین همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده روی اربعین «روایت راهیان» در بخش‌های مختلف شامل قصه‌خوانی، شبیه‌خوانی، تعزیه‌خوانی، نقالی، شعرخوانی، اجرای سرودهای آیینی و بخش هنرهای تجسمی روز دوشنبه، ۲۱ شهریور ماه در تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی و محوطه آن در عمودهای ۱۶۱ ، ۴۵۵ و ۱۰۶۶  به کار خود پایان دادند و کاروان «روایت راهیان» برای ادامه اجراها به سمت شهر کربلا و کاظمین حرکت کردند تا اجراهای خود را از ۲۲ شهریور در این شهر ها به انجام برسانند.

در سه روز گذشته، ۱۱ گروه سرود دانش‌آموزی و نمایشی از شهرهای گرگان، زاهدان، صوفیان، تبریز، پارس آباد، اردبیل، قم، تهران، کارون، آبادان، اهواز، کرمانشاه، خرم‌آباد و کرج به اجرا پرداختند.

اجراها همچون روزهای گذشته، با نوای سنج و دمام گروه آبادان بعد از اقامه نماز مغرب و عشا آغاز و تا ۲۴ شب به طول انجامید. در انتها، هنرمندان و مردم حاضر در مسیر پیاده‌روی اربعین با مداحی و سینه‌زنی برای سالار شهیدان همراه شدند.

ششمین همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین «روایت راهیان» با دبیری اجرایی آرش ساربان و دبیری هنری سید مصطفی موتورچی از ۱۷ شهریور تا ۳۰ شهریور در کشور عراق برگزار می‌شود.