به گزارش هنرآنلاین، گلاب آدینه پس از نمایش موفق و پرفروش «بانوی محبوب من» که سال گذشته در سالن اصلی تئاتر شهر روی صحنه رفت، از چند ماه پیش در حال تمرین نمایش «پرده‌خانه» بر اساس متنی از بیضایی است.

آدینه پیش‌تر نمایشنامه‌های «سلطان مار» و «مرگ یزدگرد» از نوشته‌های بیضایی را به صحنه برده و این نمایش، سومین کارگردانی او از آثار بیضایی به شمار می‌آید. در توضیح داستان آمده است: ماجراهاى این نمایشنامه‌ قصه‌گو  در بازیخانه‌ حرمسرای سلطانی پریشان‌حال می‌گذرد. با ورود عروسی نوسال روزگار زنان بازیخانه دیگرگون مى‌شود...

آدینه که از دهه‌ ۵۰ فعالیت تئاتری خود را با گروه تئاتر پیاده به سرپرستی داریوش فرهنگ و مهدی هاشمی آغاز کرده، در کارنامه تئاتری خود همکاری با پیشکسوتانى چون علی رفیعی، هوشنگ حسامی، سوسن تسلیمی، محسن حسینی و هادی مرزبان را دارد. او در سال‌های اخیر با تعدادی از هنرمندان نسل جوان‌تر تئاتر چون جلال تهرانی، افشین هاشمی، محمد حاتمی، شهاب حسین‌پور و ... نیز همکاری داشته است.

آدینه تمرین نمایش «پرده‌خانه» را با گروه تئاتر مروارید که خودش موسس آن است، از خرداد ١٤٠١ آغاز کرده است و این نمایش با حضور بیش از ۵۰ هنرمند تئاتر و موسیقی به زودی روی صحنه خواهد رفت.