گروه سینمایی هنرآنلاین: حامد کریوند، کارگردان فیلم کوتاه «پنجاه هزار» درباره جزئیات این اثر و دلایل ساخت آن گفت: طرح این فیلمنامه را فردین رحمانپور برای کار پیشنهاد داد. در جلساتی که با هم داشتیم به پرداخت بیشتر داستان رسیدیم و نگارش آن بعد از چند بازنویسی به پایان رسید.

وی ادامه داد: فیلم کوتاه «پنجاه هزار» داستان پسر جوانی‌ست که با پدرش در جنوب شهر زندگی می‌کند. او برای بقا و حفظ روابط اجتماعی و خانوادگی‌اش مجبور است، بجنگد. ابتدا قصدمان ساختن یک اثر تجربی بود که خوشبختانه بسیار جدی پیش رفت و به اثری حرفه‌ای تبدیل شد.

این کارگردان با اشاره به انتخاب بازیگران فیلم، اظهار کرد: فردین رحمانپور شخصیت این پسر را بسیار کم سن و سال و نوجوان در نظر داشت اما آنچه در ذهن من بود با توجه به مناسبات پدر و پسری که در فیلم خواهیم دید، قطعا سن بیشتری داشت. بعد از شکل‌گیری و نگارش دیالوگ‌های متن، نویسنده کار که تجربه بازی در تئاتر و فیلم نیز دارد، گزینه مناسبی برای بازی در این نقش بود.

کارگردان فیلم کوتاه «پنجاه هزار» افزود: بازیگر نقش پدر نیز دقیقا شب فیلمبرداری انتخاب شد. ما پیش از او با فرد دیگری تمرین کرده بودیم اما او با توجه به نگاه من به این شخصیت، مناسب ایفای نقش نبود. به همین دلیل با وجود مخالفت تمامی اعضای گروه و حمایت پوریا صفایی‌زاده دستیار کارگردان، حسیین کیانیان برای بازی معرفی شد و بسیار خوب هم توانست نقش پدر را به تصویر بکشد.

این هنرمند درباره مشکلات پیش از تولید فیلم عنوان کرد: متاسفانه بسیاری از دفاتر سینمایی همکاری و حمایت مناسبی با بچه‌های فیلم کوتاه ندارند؛ برای ساخت اثر، فضای مناسب وجود نداشت و مدیران از ما انتظار پرداخت اجاره بهای پیش تولید یک فیلم بلند را داشتند.

او در ادامه بیان کرد: امیدوارم شرایط ساخت فیلم کوتاه برای تمامی عزیزانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند، راحت‌تر شود، چرا که قطعا فیلم کوتاه دریچه‌ای برای ورود به سینمای بلند و حرفه‌ای کشور است.

کریوند در پایان گفت: فیلم کوتاه «پنجاه هزار» برای اولین تجربه حضور در جشنواره‌های بین‌المللی به سی و نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران فرستاده شده است. این جشنواره قطعا اولین مسیر برای دیده شدن تلاش گروه فیلمسازی «پنجاه هزار» است و به زودی پخش بین‌الملل آن در دیگر جشنواره‌ها انجام خواهد شد.