به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی صندوق اعتباری هنر، سیدمجید پوراحمدی مشاور وزیر و مدیر عامل صندوق اعتباری هنر روز شنبه ۱۹ شهریور در دیدار با ابوالفضل رازانی نظام‌العلمایی گواهینامه درجه یک هنری این هنرمند پیشکسوت را در رشته کارگردانی پویانمایی به وی اعطا کرد.

پوراحمدی در این دیدار گفت: مایه افتخار است که گواهینامه درجه یک هنری را به نمایندگی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به پاس قدردانی از چند دهه زحمات و خدمات شما به فرهنگ و هنر این سرزمین به شما تقدیم کنیم.

وی با اشاره به سابقه کاری و آموزشی استاد رازانی اظهار داشت: ایشان از پیشکسوتان صاحب سبک این حوزه هستند و با تلاشی که در عرصه‌‌‌‌آموزش جوانان داشتند، توانستند هنرمندان بسیاری را در رشته انیمیشن معرفی کنند که قابل تقدیر است.

رازانی در این دیدار با تعریف خاطراتی از سال‌ها فعالیت خود گفت: عرصه هنر مقدس است و من در درجه نخست تلاش کردم با آموزش فرزندانم آنها نیز در مسیر هنر گام بردارند.‌تک تک جوانان این سرزمین مانند فرزندان من هستند و تا زنده هستم برای آموزش آنها در حد توان تلاش خواهم کرد.

ابوالفضل رازانی نظام‌العلمایی متولد ۱۳۲۶ در شهر بروجرد، انیماتور و مدرس دانشگاه است. وی کار خود را از سال ۱۳۴۸ با ساخت مجموعه شش قسمتی «ماه‌پیشونی» در قالب پویانمایی عروسکی به سفارش تلویزیون آغاز کرد و از سال ۱۳۵۰ تاکنون آثار بسیاری ساخته است. از دیگر فعالیت‌های او می‌توان به ساختن مجموعه دوازده قسمتی «ماجراهای کار و اندیشه» اشاره کرد.او از جشنواره‌های مختلف داخلی و بین‌المللی جایزه برده است.