به گزارش هنرآنلاین، در استیتمنت این نمایشگاه آمده است: «حرکت ریشه تمام فرآیند‌های بیولوژیکی است که طیف وسیعی از آلفا تا امگای سرنوشت حیات را در برمی‌گیرد. بسیاری از پدیده‌ها در جهان هستی در بنیاد خود متشکل از ذرات ریز و به ظاهر یکسانی هستند که یکنواخت و پیوسته در حرکتی بی‌پایان سیالند. ‌سازی که از عالم کوانتوم تا جهان کهکشان‌ها و از دنیای اتم‌ها تا جهان اسپرم‌ها را در برمی‌گیرد. این سفر پیدایش، بر تکرار در مقیاس بی‌نهایت، حرکت هماهنگ و پراکنده و انرژی پویایی ذاتی استوار است. بیان این حقایق بنیادین هستی درون‌مایه نقاشی‌های من هستند. عناصر شکلی در این آثار بازنمایی تصاویر واقع‌گرایانه سلولی است که تلاش دارند به مفاهیم علوم پایه اشاره نمایند. خرد ذره‌های پویایی که در ظاهر یکسان ولی در حقیقت متفاوت و متنوع هستند و در نظم و بی‌نظمی به صورت منطقی یا تصادفی، به سوی ژرفایی موهوم در حرکتند. »

صفا ‌امیرمقدم در مجموعه «سفر پیدایش» تلاش کرده با بیانی ساده به ماهیت حرکت اسپرم‌های شناور، فارق از توجه به عامل ایجاد‌کننده این جریان بپردازد، و رقصی برازنده و شگفت‌آور در جهان سلولی را نشان دهد. تلفیق اشکال هندسی و ریاضی در پس‌زمینه به همراه عناصر تکرار‌شونده به درهم تنیدگی علوم پایه اشاره دارد. سیطره رنگ سبز تولد حیات و روئیدن را یاد‌آور می‌سازد. در عین حال هم‌آوایی عناصر مشابه نشان از یکپارچگی و یکنواختی و وحدت در کل رفتار اجزا است. این آثار از تصویری ساده به عمیق‌ترین پنداشتهای هستی نقب می‌زند.

امیرمقدم تحصیلکرده رشته زیست‌شناسی در مقطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد و همچنین رشته تصویرسازی در مقطع کارشناسی ارشد است. او پیش از این نمایشگاه انفرادی «رستگاری» را در گالری شکوه برگزار و در چند نمایشگاه گروهی در گالری‌های شکوه، همه، گلستان و ایوان شرکت کرده است.

نمایشگاه آثار صفا‌ امیر مقدم با عنوان «سفر پیدایش» ۱۸ تا ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ در گالری ژاله به نشانی خیابان سمیه، بعد از خیابان مفتح، بن‌بست پروانه، پلاک ۴ برپاست. علاقه‌مندان می‌توانند هر روز جز شنبه‌ها ساعت ۱۳ تا ۲۱ و روز افتتاحیه ساعت ۱۶ تا ۲۱ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به گالری ژاله مراجعه کنند.