به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی جشنواره، مهدی شادی‌زاده دبیر و موسس جشنواره جایزه «عکس پنج» درباره افتتاح سومین دوره این رویداد گفت: قرار است ۲۱ شهریور همزمان با روز ملی سینما مراسمی داشته باشیم که شامل افتتاحیه سومین دوره جشنواره «عکس پنج»، اکران مستند از عکاسان برتر جهان و نشست نقد و بررسی است.

دبیر جشنواره بین المللی «عکس پنج» در ادامه بیان کرد: ما هر سال با همکاری موزه هنرهای معاصر تهران در سینماتک این مراسم را برگزار می کنیم که هدف آن ارتقای سطح عکاسی است. همچنین امسال انتشارات حرفه هنرمند، سفارت ژاپن و تهران فوکا با این جشنواره در این مراسم همکاری می کنند.

وی افزود: در افتتاحیه این جشنواره، مراسم ویژه ای داریم که با حضور اهالی فرهنگ و هنر برگزار می شود و بعد از افتتاحیه سه مستند از الیوت ارویت، ویوین مایر و الک سوث نمایش داده می شود و بعد از هر نمایش نشست نقد و بررسی آن برگزار می شود.

این مستندساز در پایان گفت: قرار است قبل از افتتاحیه، اکران ویژه‌ای داشته باشیم که این اکران روز یکشنبه ۱۲ شهریور ماه سال جاری با مستند رابرت فرانک انجام می‌شود و در نشست نقد و بررسی، من، شهرام کریمی و فرانک آرتا به بررسی این مستند می پردازیم.

عوامل این جشنواره عبارتند از مهدی شادی زاده دبیر و موسس، علیرضا شادی زاده دبیر و موسس، سیمین بایرامی مدیر هنری و غزاله سعادتی مدیر روابط عمومی.