گروه سینمایی هنرآنلاین: هارون یشایایی درباره شرایط فعلی سینما گفت: نزدیک یک سال از روی کار آمدن دولت جدید می‌گذرد و با وجود همه تلاش‌ها، در بخش معیشت بدنه سینما دچار مشکلات عدیده هستیم و ای کاش همه اهالی سینما یکصدا کنار مدیران قرار بگیرند و خواهان بهبود اوضاع معیشتی شوند. 

تهیه‌کننده «هامون» ادامه داد: خانه سینما برای بهبود اوضاع اقداماتی انجام داده که اصلا کافی نیست و نیازمند حمایت‌های جدی‌تر از سوی مدیران رده بالای سینمایی هستیم که مشکلات برطرف شود ولی گاهی می‌بینیم به جای اینکه مدیران را برای ارتقای معیشت  کمک کنیم، آنها را در دور باطل سیاسی بازی و جناح‌بازی قرار داده‌اند. 

یشایایی تأکید کرد: اگر نظام درست بیمه‌ای برای هنرمندان وجود داشت و بیمه در مواقع بیکاری از سینماگران حمایت لازم را انجام می‌داد و در مواقع درمانی، تمام هزینه‌ها را پوشش می‌داد قطعا وضعیت بهتر می‌شد. 

تهیه‌کننده «ناخدا خورشید» بیان داشت: اگر بخواهیم سینما رشد کند اول از همه باید اقتصاد سینما درست باشد‌. وقتی سینماگران ما بعد از دو سه دهه کار هنوز بیمه بیکاری ندارند معلوم است که نمی‌توان انتظار داشت سینمای ایران رشد کند. 

این تهیه‌کننده باسابقه تاکید کرد: اگر دنبال بهبود اوضاع سینما هستیم باید به بهبود معیشت صنف بیندیشیم و برای تحقق این امر هم باید دست از موضع‌گیری‌های هیجانی برداشت و با ایجاد آرامش، کاری کرد که مدیران به سمت حل امور اولیه بروند نه اینکه وقت‌شان صرف پاسخگویی به حواشی شود. با ایجاد آرامش و پرهیز از رفتارهای زودگذر و بی‌فایده، برای ارتقای معیشت سینماگران به مدیران کمک کنیم.