به گزارش هنرآنلاین، موسسه ایراندخت درودی با همکاری موزه بانک ملی ایران مراسم گرامیداشت ایران درودی را همراه با رونمایی از آخرین اثر ناتمام، سه‌پایه نقاشی و صندلی کار این هنرمند برگزار می‌کند.این اثر ناتمام در روزهای پایانی عمر ایران درودی و زمانی نقاشی شده که او به بیماری کرونا مبتلا بوده است.

مرحوم ایران دوردی پس از سه ماه تحمل بیماری و مبارزه با آن ۷ آبان‌ماه ۱۴۰۰ درگذشت و قرار است مراسم تولد ۸۶ سالگی این هنرمند برجسته و فقید جمعه ۱۱ شهریور در موزه بانک ملی ایران برگزار شود.

دومین نمایشگاه نقاشی‌های احمدرضا احمدی با عنوان «لکه‌ای از عمر بر دیوار بود» جمعه یازدهم شهریور در گالری اُ افتتاح می‌شود. نخستین نمایشگاه نقاشی شاعر نامدار با عنوان «هزار اقاقیا در چشمان تو هیچ بود» اردیبهشت‌ماه چهار سال پیش در گالری کاما برگزار شد و دربرگیرنده آثار با تکنیک آبرنگ و جوهر رنگی و عنوان آن برگرفته از شعر معروف این شاعر بود.

در نمایشگاه «لکه‌ای از عمر بر دیوار بود» هم بیشتر آثار با تکنیک آبرنگ خلق شده‌اند و نام نمایشگاه از روی کتابی با همین عنوان از احمدی انتخاب شده است. نمایشگاه نقاشی‌های احمدرضا احمدی جمعه آینده یازدهم شهریور در گالری اُ آغاز به کار می‌کند و تا سه‌شنبه ۲۲ شهریور میزبان هنردوستان است.