به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی کانون نمایشنامه‌نویسان و مترجمان خانه‌ تئاتر ایران، در این نشست اعضای هیئت مدیره‌ کانون نمایشنامه‌نویسان خانه‌ ‌تئاتر با اشاره به مباحث و موضوعات و دغدغه‌های اعضای این کانون، هم‌چون انتقاد شدید از سانسور و تشکیلات سانسور و ایجاد محدودیت‌ها برای نمایش‌نامه‌نویس، عدم رعایت حرمت و شأنیت نمایش‌نامه‌نویسان توسط نهادها و تشکیلات ممیزی و حذف آثار نمایش‌نامه‌نویسان، نبود حمایت مالی و معنوی برای پیش‌بُرد برنامه‌ها و اهداف بلندمدت و کوتاه‌مدت این کانون، عدم رعایت حقوق مادی و معنوی نمایش‌نامه‌نویسان توسط تهیه‌کنندگان و کارگردانان تئاتر، نمایش‌نامه‌نویسان را قدرت‌مند، فعال و پویا خوانده و خاطرنشان کردند که با وجود همه‌‌ بی‌مهری‌ها و محدودیت‌ها، اعضای کانون‌نمایش‌نامه‌نویسان باقدرت تولید می‌کنند و روحیه‌‌ خود را نیز با قدرت حفظ کرده‌اند.

در ادامه‌‌ این نشست، اعضای هیئت مدیره‌‌ کانون نمایش‌نامه‌‌نویسان خواستار تضمین حمایت مدیرعامل و هیئت مدیره‌‌ خانه‌‌ تئاتر از فعالیت‌های بیست‌ و دو ساله‌‌ این کانون؛ فعالیت‌هایی هم‌چون برگزاری جایزه‌‌ ادبیات نمایشی ایران، سلسله نشست‌ها و سمینارهای تخصصی نمایش‌نامه‌نویسی و نمایش‌نامه‌‌خوانی، انتشار فصل‌نامه‌‌ نمایش‌نامه و راه‌اندازی مجدد بانک نمایش‌نامه وادامه‌‌ فعالیت‌های بین‌المللی و مباحث تخصصی دیگر این کانون شدند.

مقصود نعیمی ذاکر، مدیر عامل خانه‌‌ تئاتر هم در این نشست با اشاره به این که به خوبی درد اهل قلم را می‌شناسم، گفت: هر کسی که صاحب اندیشه است، درد دارد. به نظرم خانه‌‌ تئاتر باید قانون‌مند بشود و ضوابط پیدا کند، زیرا جان یک جامعه به جان اهل قلم و هنرش وابسته است. خانه‌‌ تئاتر یک ماهیت، یک ساختار و یک تاریخ دارد. متأسفانه ساختار اداری خانه‌‌ تئاتر ضعیف است. ما باید همگی کنار هم و با هم باشیم تا امور خانه را پیش ببریم. من به تنهایی کاری نمی‌توانم انجام دهم. ما با کمک این کانون و کانون‌ها و انجمن‌های دیگر خانه‌‌ تئاتر، می‌توانیم خانه‌ای قدرتمند داشته باشیم. بنابراین همه با هم می‌توانیم خانه را بسازیم و می‌بایستی حقوق این خانه را احیا کنیم.

این نشست با حضور حمیدرضا نعیمی، آرام محضری، رحیم رشیدی‌تبار، شهرام احمدزاده، ندا قربانیان، بهزاد صدیقی و جواد عاطفه به عنوان اعضای هیئت مدیره‌‌ کانون نمایشنامه‌نویسان و مترجمان خانه‌‌ تئاتر ایران و سمیه نصراللهی (بازرس کانون) برگزار شد.