گروه فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: در حالی که پیش‌تر اعلام شده بود پیکر سایه امروز جمعه در باغ محتشم رشت به خاک سپرده می‌شود اما یلدا ابتهاج در مراسم تشییع پدرش در تالار وحدت اعلام کرد آیین خاکسپاری به روز شنبه پنجم شهریور موکول شده است.

پیش از آغاز برنامه بدرقه در تالار وحدت، پیکر مرحوم سایه به خانه ارغوان رفت تا آخرین بار با درخت ارغوان وداع کند.  پخش صدای ابتهاج در حال خواندن شعر ارغوان، شعارهای درود بر سایه حاضران و زمزمه سرود «ایران ای سرای امید» از دیگر بخش‌های مراسم وداع با سایه در تالار وحدت بود.

در ادامه یلدا ابتهاج به نمایندگی از خاندان ابتهاج و برادرانش کیوان و کاوه روی صحنه رفت و از همکاری و همراهی وزارت ارشاد، سفارت ایران در آلمان، وزارت امور خارجه و مردم هنردوست در بازگرداندن پیکر زنده‌یاد ابتهاج به خاک ایران تشکر کرد.

یلدا ابتهاج گفت: سایه پیامش را با شعر خود منتقل کرد و هیچ پیام و حرف اضافه غیر از آن نگفت. او با شعر مهرش به ایران، فرهنگ و هویت آن را حفظ کرد. امروز ما همه وارث گفته‌هایش هستیم. در شعر سایه جز مهر، دوستی و نگه داشتن حرمت این خاک چیزی بیشتر نیست. پدرم همیشه می‌گفت می‌خواهد به رشت برگردد؛ جایی که به مردم آن تعلق دارد.