به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی افرامانا، در دومین دوره‌ کارگاه «نوشتن برای صحنه» و نخستین دوره‌ کارگاه «شیوه‌ فنی نمایشنامه‌خوانی» که قرار است از نیمه‌ دوم شهریور ماه با حضور بهزاد صدیقی نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر برگزار شود در ۲ ترم مقدماتی و پیشرفته به ۲ صورت حضوری و مجازی به هنرجویان و علاقه‌مندان، نمایشنامه‌نویسی و بازیگری آموزش داده می‌شود.

بهزاد صدیقی درباره این ۲ کارگاه گفت: در دوره‌ دوم کارگاه «نوشتن برای صحنه»، هنرجویان و علاقه‌مندان نمایشنامه‌نویسی، اصول نمایشنامه‌نویسی را در ۱۰ جلسه می‌آموزند و هنرجویانی که در پایان ترم بتوانند نمایشنامه‌ کوتاهی را بر اساس این اصول به نگارش درآورند به دوره‌ پیشرفته این کارگاه راه می‌یابند.

وی افزود: همچنین هنرجویان در نخستین دوره‌ کارگاه «شیوه‌ فنی نمایشنامه‌خوانی» مباحثی همچون چگونگی خوانش صحیح و دقیق متن، صداسازی، تغییرات و ضرورت های آن، شخصیت‌بخشی صدا، عناصر فضاساز، صحنه‌خوانی، شیوه‌ها و تکنیک‌هایی برای نمایشنامه‌خوانی و ... را فرا می‌گیرند.

هنرجویان و علاقه‌مندان می‌توانند از دوم تا شانزدهم شهریور اقدام به ثبت نام کنند که با توجه به محدودیت‌ در ظرفیت هر ۲ کارگاه، اولویت با کسانی‌ است که زودتر مراحل ثبت ‌نام خود را تکمیل کرده باشند.