به گزارش هنرآنلاین، مجید کعبی‌شبستانی سال‌ها خانه‌اش را وقف روضه امام حسین (ع) کرده بود. او که روز حادثه در نجف اشرف حضور داشته، گفت: قبل از حادثه متروپل حسین عبدالباقی (مالک متروپل)، چند بار از من خواسته بود در ازای شش میلیارد خانه را به او بفروشم اما من قبول نمی‌کردم. روز حادثه یکی از دوستانم با من تماس گرفت و ماجرا را برایم تعریف کرد. با پسرم در آبادان تماس گرفتم و متوجه شدم در منزل نبودند. پسرم برایم تعریف کرد که همه ۱۱ طبقه ریزش کرده و تعداد زیادی زیر آوار مانده‌اند. همان روز استاندار و وزیر از پسرم خواسته بودند ما اجازه بدهیم منزل را تخریب کنند. گفتم اگر احتمال می‌دهید حتی یک جنازه زودتر پیدا شود یا یک نفر زنده بیرون بیاید، هر چه زودتر خانه را خراب کنید.

او تاکید کرد که تاکنون هیچ مبلغی از طرف مراجع ذی‌ربط دریافت نکرده و ادامه داد: من و همسرم عاقلانه تصمیم گرفتیم که این کار را انجام دهیم. متاسفانه بعضی اوقات جوسازی‌های بدی می‌شود؛ گفتند ۲۰ میلیارد یا یک خانه نو گرفته‌ام، در حالی که من تا به حال هیچ پولی دریافت نکرده‌ام. من و خانواده‌ام در حال حاضر در مهمانسرای شهرداری زندگی می‌کنیم. برای کمک گرفتن پیش هیچ‌کس نرفتم اما وزیر همان موقع به پسرم گفته بود که ما مجدد خانه را برای شما می‌سازیم. به پسرم زیاد قول دادند اما هنوز خبری نشده است. مردم به من می‌گویند تو ایثار کردی اما من می‌گویم وظیفه‌ام بوده است.

وی در خصوص وضعیت حال حاضر متروپل توضیح داد: تقریبا سه ماهی می‌شود که وضعیت متروپل یکسان باقی مانده است. همه مغازه‌ها و پاساژهای اطراف آن تعطیل شده‌اند. ۲۴۰ واحد تجاری، اداری و مطب به واسطه متروپل خراب و تعطیل شده‌اند و بعضی از آن‌ها به دست‌فروشی افتاده‌اند. حدود ۷۰ خانواده که منزل‌شان آن اطراف بود، آواره شده‌اند. ما نمی‌دانیم که مسئولان می‌خواهند چه کار کنند. تا به الان نه یک ریال به کسی خسارت داده‌اند نه حتی جلسه‌ای برای آن برگزار کرده‌اند. برادران عبدالباقی برای جبران خسارات فعالیت‌هایی را در نظر گرفته بودند که یکی از آن‌ها را کشتند و بعد از آن بقیه خانواده عبدالباقی از آبادان به اصفهان رفتند. مسئولان فقط تا زمانی خدمات دادند که آخرین جنازه پیدا شد.

کعبی در پایان درخصوص مشکلات آبادان بیان کرد: روحیه مردم در آبادان از دست رفته و روزی چند خانواده این شهر را ترک می‌کنند. آبادان به تنهایی پنج هزار شهید داده است. حق شهر ما این نیست. مسئولان شهری می‌دانند که وضعیت بهداشت، فاضلاب و آسفالت شهر خراب است اما کاری نمی‌کنند. ما یک فرد جهادی انقلابی می‌خواهیم که بیاید شهرمان را آباد کند. چرا باید وضعیت آبادان و خرمشهر به این صورت باشد وقتی مردمش از این مملکت دفاع کرده‌اند. مردم ما نجیب و قانع هستند؛ با تمام مشکلات زندگی و بیکاری حاضر نیستند دست به هرکاری بزنند. ما در آبادان پالایشگاه نفتی، پتروشیمی، منطقه آزاد و... داریم اما انگار هیچ‌کدام را نداریم. فقط یک منطقه آزاد یا یک پالایشگاه برای آباد کردن این شهر کافی است. تمام هزینه‌های آن‌ها به تهران، وزارت کشور و ... می‌رود و هیچ پولی از آن برای آبادان خرج نمی‌شود. وضعیت آبادان قبل از جنگ صد برابر بهتر از الان بود. طبق قانون باید یک درصد از درآمد پالایشگاه و پتروشیمی خرج آبادان شود اما این اتفاق نمی‌افتد. اگر حتی آن یک درصد را هم به آبادان اختصاص می‌دادند وضعیت این شهر این‌گونه نبود و ما یک شهر قشنگ و بدون مشکل داشتیم. به داد مردم خرمشهر و آبادان برسید.

«جاذبه» کاری از شبکه افق و مرکز هنری رسانه‌ای نهضت است که هر شب ساعت ۲۱ از شبکه افق پخش می‌شود.