به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری، محمد حسین اسماعیلی، مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام این خبر گفت: سومین آزمون جامع فرهنگ و هنر در سال تحصیلی ۱۴۰۱ و ۱۴۰۰ با حضور ۱۶۲۵۰ نفر شرکت کننده و سی و هشتمین آزمون ادواری مهارتی بخش فرهنگ و هنر با حضور ۵۹۳۹ نفر شرکت کننده، در ۲۸ رشته از ششم تا یازدهم شهریور به صورت آنلاین و حضوری در دو بخش کتبی و عملی برگزار می‌شود.

اسماعیلی افزود: آزمون‌های مهارتی بخش فرهنگ و هنر شامل آزمون‌های کتبی و عملی است که به صورت سراسری و همزمان، به منظور فراگیر ی و ارتقاء سطح آموزش‌های مهارتی و هنری، همچنین ساماندهی و ایجاد بسترهای لازم برای جذب فارغ التحصیلان به بازار کار و اشتغال مولد در حوزه فرهنگ و هنر و پرورش روحیه کارآفرینی در فارغ التحصیلان آموزش‌های مهارتی به صورت جامع و هماهنگ در سطح کشور توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این دوره از آزمون در مجموع ۲۲۱۸۹ نفر در سامانه ی اعلامی ثبت نام کردند که از این تعداد، متقاضیان مرد ۱۵۶۱۸ نفر و متقاضیان خانم ۶۵۷۱ بودند.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش‌های هنری در پایان خاطرنشان کرد: نتایج آزمون‌ها در سامانه آزمون هنر به نشانی: honarazmoon.ir اعلام خواهد شد.