گروه مد و لباس هنرآنلاین: «جهان هنرهای پوشیدنی ۲۰۲۳» عنوان رویدادی است که سالانه برگزار می‌شود و هنرمندان عرصه طراحی مد و لباس سراسر جهان را با موضوعات متنوع گرد هم می‌آورد. مدت زمان برگزاری این مسابقه سه هفته است و شهر ولینگتون پایتخت کشور نیوزیلند میزبان نمایشگاه آثار برگزیده این رویداد است.

بخش‌هایی از فراخوان مسابقه «جهان هنرهای پوشیدنی 2023» به شرح زیر است:

مهلت ارسال اثر: ۹ مهر تا ۱۱ اسفند ۱۴۰۱

 شرکت در این رویداد برای تمام هنرمندان جهان آزاد است.

سن شرکت‌کنندگان باید ۱۸ سال و بیشتر باشد.

برای ورود به مسابقات World of WearableArt Awards باید یک لباس کامل بسازید. طراحی و اسکیس پذیرفته نمی‌شود.

شما باید حداقل چهار عکس تمام‌نما از لباس تکمیل‌شده واقعی خود را به‌عنوان بخشی از ثبت‌نام خود ارسال کنید.

بخش‌هایی از نمایشگاه:

نیوزیلند: از نیوزیلند الهام بگیرید.

آوانگارد: در توضیح این بخش آمده است: (در رقابت جوایز World of WearableArt در سال ۲۰۲۳ روی طراحی آوانگارد تأثیر بی‌نظیر خود را به‌جا بگذارید. موضوع بخش را انتخاب کنید و مرزهای آن را جابجا کنید. محدودیت‌های تخیل خود را کاوش کنید، از طریق طرح خود، داستانی تعریف کنید و چیزی بسازید که امر معمولی را به چالش بکشد. هنگام توسعه لباس خود بر اصالت، اعتبار و هنر تمرکز کنید و چگونگی ساخت و مواد انتخابی خود را در نظر بگیرید.)

آزاد: این بخش یک موضوع دیرینه در تاریخ جوایز World of WearableArt است. از آثار سال‌های قبل الهام بگیرید اما به یاد داشته باشید که داوران به دنبال لباسی هستند که آن‌ها را شگفت‌زده کند و طراحی را از منظری تازه نشان دهد که قبلاً ندیده‌اند.

طلا: برای رعایت معیارهای این بخش، طراحان باید فقط از مواد و اجزای طلایی (می‌تواند سایه‌ها، رنگ مایه‌ها و ته رنگ‌های مختلف باشد) برای ایجاد لباس خود استفاده کنند.

مریخ و فراتر از آن: در توضیح این بخش آمده است: (از دستاوردهای فضایی، فیلم‌های علمی و تخیلی و فایل‌های ناسا الهام بگیرید.)

شرکت در این رویداد رایگان است.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت رسمی جشنواره به نشانی https://www.worldofwearableart.com/ مراجعه کنند.