به گزارش هنرآنلاین، ششمین سالگرد رونمایی از موزه‌ بین‌المللی مجازی هنر کودک با عنوان «موزه، کودک، چیدمان» در دو محور «مجموعه‌های شخصی کودکان» و «نگاه کودکان به موزه‌ها»، با همکاری ایکوم ایران (کمیته‌ ملی موزه‌های ایران) و موزه‌ کودک ارومیه، برگزار می‌شود.

براساس فراخوان منتشرشده‌، کودکان و نوجوانان تا ۱۸ سال، می‌توانند با ارسال آثار خود، در بخش نمایشگاهی این مراسم حضور داشته باشند.

نمایشگاه این مراسم در دو بخش «مجموعه‌های شخصی کودکان و نوجوانان» و «نگاه کودکان و نوجوانان به چیدمان موزه‌ها» برگزار می‌شود. در بخش اول (مجموعه‌های شخصی کودکان و نوجوانان) کودکان و نوجوانان می‌توانند ۱ تا ۳ عکس از زوایای مختلف مجموعه‌هایی که جمع‌آوری کرده‌اند را عکاسی کنند و در بخش دوم (نگاه کودکان و نوجوانان به چیدمان موزه‌ها) نیز، کودکان و نوجوانان لازم است با مراجعه به یک یا چند موزه، حداکثر ۵ عکس از چیدمان‌هایی که دوست دارند، یا چیدمان‌هایی که دوست ندارند، عکاسی کنند و تا پایان مردادماه تصاویر خود را برای شرکت در نمایشگاه به Childreartsmuseum@gmail.com و یا واتس‌اپ شماره‌ ۰۹۱۲۷۱۸۹۸۹۰ ارسال کنند.

لازم است همزمان با ارسال تصاویر، اطلاعاتی نظیر نام و نام خانوادگی، جنسیت، تاریخ تولد، نام مجموعه‌ شخصی خود یا نام موزه‌ای که از آن عکاسی شده است، توضیحاتی درباره‌ موزه، توضیحاتی درباره‌ عکس و همچنین توضیحاتی درباره خودشان ارسال کنند.

در فراخوان این نمایشگاه تأکید شده است که عکس‌ها باید با فرمت JPG باشند و اگر با دوربین موبایل عکاسی شده‌اند کیفیت آن‌ها کمتر از ۸ مگاپیکسل نباشد. حداکثر حجم هر عکس ۱ مگابایت باشد و توضیحات هر عکس حداکثر ۵۰ کلمه (حدود ۳ سطر) باشد. محدودیتی برای شرکت عکس‌های سیاه و سفید یا رنگی نیست.

علاوه بر بخش نمایشگاه که متشکل از آثار کودکان و نوجوانان تا ۱۸ سال است، نشست‌هایی با موضوعاتی نظیر «کودک و موزه»، «هنر و کودکان با نیاز‌های ویژه»، «هنر چیدمان»، «هنر محیطی» و... برگزار می‌شود.

موزه‌ مجازی بین‌المللی هنر کودکان، مجموعه‌ای از فعالیت‌های هنری کودکان است. این موزه قصد دارد تا فرصتی برای دیدار کودکان از نمونه فعالیت‌های هنری یکدیگر در سرتاسر دنیا باشد. آثار مربوط به کودکان تا سن ۱۸سالگی، در موزه ثبت خواهد شد. این آثار شامل تصویر‌های نقاشی، عکس، حجم، کولاژ و… می‌تواند باشد که توسط خانواده یا مربیان کودکان و نوجوانان در اختیار موزه قرار می‌گیرد.