به گزارش هنرآنلاین، اولین شماره ماهنامه فرهنگی هنری «میرا» به صاحب امتیازی خانه هنر میرا و مدیر مسئولی و سردبیری امیرموسی کاظمی منتشر شد. این مجله علاوه بر معرفی نمایش‌های روی صحنه، برگزیده‌های ماه در رشته‌های تخصصی تئاتر را انتخاب می‌کند. بر این اساس در اولین شماره این مجله، برگزیده‌های «میرا» در بخش‌های بازیگری، طراحی صحنه، طراحی لباس، موسیقی، پوستر، نمایشنامه، کارگردانی، بهترین نمایش و پدیده ماه معرفی شده‌اند.

در هر شماره یک نمایشنامه منتشرنشده از نمایشنامه‌نویسان ایرانی در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد که بر این اساس نمایشنامه «اسب‌ها» نوشته پیام لاریان به عنوان اولین نمایشنامه «میرا» در این شماره به چاپ رسیده است.

گفت‌وگوهایی با حسین کیانی، جواد یحیوی، علی فتحعلی و یادداشت‌هایی از امیر موسی‌کاظمی، مینا شجاعیان، ورنوسفادرانی، فریور خراباتی، سیدمحسن حسن‌زاده، وحید منتظری، سهاب محبعلی، فرزام رنجبر، امیرحسین مصلی، مریم حاج‌محمدی، احمد حجارزاده، سارا فرجی و احسان پیربرناش از دیگر مطالب شماره اول این مجله است.

داستان‌ها و نمایشنامه‌هایی از حمید اسلامی راد، کامبیز حضرتی، فرنوش آباء، آیدین بهاری، مریلا مرادی، راضیه زینلی، مهسا طاهری، هستی جعفری، اعظم مجد، محبوبه فروزان، آرزو قیصری، مهدی یوسفی‌مهر، شیوا نصرتی و مهتاب وجدانی را در این شماره می‌خوانید.

مجله «میرا» را می‌توانید از کتابفروشی‌های معتبر، سالن‌های تئاتر و کیوسک‌های مطبوعاتی تهیه کنید. همچنین نسخه دیجیتال این مجله در سایت و اپلیکیشن «فیدیبو» و «طاقچه» قابل استفاده است.