به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، فیروزه غلمانی پور، سیاوش کارآزما، حسین قنوات امانی، احمد افشانی، امیرحسین سبزوار، محمد حاجی زاده نقش خوانان این اجرا هستند. ضمن اینکه مهرشاد آقاجری دستیار کارگردان و رضا عیوضیان طراح پوستر دیگر عوامل اجرایی را تشکیل می دهند.

در خلاصه داستان «میرزا شوقی» آمده است: سال ١٢٨٨ روزنامه وقایع اتفاقیه گزارش می‌دهد چند نفر در بهبهان بر اثر آب آلوده هلاک شدند. میرزا شوقی که شاعری ماجراجو، مردمی و عدالتخواه است نمی‌تواند بی‌تفاوت بماند و با استفاده از آواهای بومی سبک سه سنگ را در سینه‌زنی ابداع می‌کند که تبلور عصیان دادخواهی مردمانش است.

خاتم‌پور درباره اهداف خود برای انتخاب و نمایشنامه‌خوانی این پروژه نوشته است: «هدف بنده شناساندن شخصیت میرزا شوقی به عنوان هنرمندی است که علاوه بر شاعری و حضور در مجالس تعزیه در قالب معین‌البکا (کارگردان تعزیه) شخصیتی مبارز و عدالتخواه بود. او اولین کسی است که جنبش آب را در زمان ناصرالدین شاه راه انداخت.»

جلسه نمایشنامه‌خوانی «میرزا شوقی» به نویسندگی حجت‌الله تجلی و کارگردانی صادق خاتم‌پور ساعت ۱۸ روز پنجشنبه بیست و هفتم مرداد در تالار مشاهیر تئاتر شهر برگزار خواهد شد.