به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری، محمود سالاری، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت استاد ابراهیم قنبری‌مهر، هنرمند پیشکسوت عرصه سازسازی و موسیقی را تسلیت گفت.

در متن پیام تسلیت معاون امور هنری وزیر فرهنگ آمده است:

بسمه تعالی

کُلُّ نَفْسٍ ذائِقَهُ الْمَوْتِ ثمَّ إِلَیْنا تُرْجَعُونَ

خبر درگذشت هنرمند برجسته استاد ابراهیم قنبری مهر باعث تاسف و تاثر گردید. بخش عمده‌ هویت و تشخص سازها شکل‌گرفته از اساتید برجسته‌ای است که با دل و جان خود، شمایل اسطوره‌گونه موسیقی ایران را پدید آورده‌اند. استاد قنبری‌مهر یکی از نام‌آورترین هنرمندان در عرصه هنر سازندگی ساز بودند که فقدانشان ضایعه‌ای اسفناک برای جامعه موسیقی محسوب می‌شود.

اینجانب درگذشت استاد ابراهیم قنبری‌مهر را به خانواده ایشان تسلیت عرض کرده برای بازماندگان صبوری و شکیبایی و برای آن مرحوم رحمت و مغفرت واسعه الهی آرزو می‌کنم.

در متن پیام تسلیت محمد اله‌یاری، مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم چنین آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت استاد گرانقدر مرحوم ابراهیم قنبری‌مهر، هنرمند پیشکسوت عرصه موسیقی موجب تأثر گردید. نقش استاد قنبری‌مهر در تحولات سازسازی معاصر برجسته است اما انسانیت و مهربانی این هنرمند ارجمند و شاگرد استاد ابوالحسن صبا، در لابه‌لای آثارش تسبیحی نهفته است. در تمام این سال‌ها کسی جز «مهر» از ایشان ندید و حیف که تابش‌ پرفروغ و مهر هنرش به خاموشی رفت.

از خداوند منان در ماه عزای حضرت سیدالشهدا (علیه‌السلام) برای آن فرهیخته فقید آمرزش و رحمت و برای بازماندگان به خصوص خانواده محترمش سلامتی و شکیبایی مسالت دارم. روحش شاد و یادش گرامی.»

استاد ابراهیم قنبری‌مهر، سازنده سرشناس سازهای موسیقی و از شاگردان استاد ابوالحسن صبا، اتی‌ین واتلو و سورن آراکلیان شامگاه پنجشنبه بیستم مردادماه در ۹۴ سالگی درگذشت. او سال ۱۳۳۴ کارگاه سازسازی وزارت فرهنگ و هنر را تاسیس کرده بود.