گروه معماری هنرآنلاین: استودیو معماری اسنوهتا از طراحی آسمانخراش «پروژه شیبویا غربی» در ژاپن پرده‌برداری کرد. این بنا قرار است پناهگاه صلح و آرامش در شلوغی شهر توکیو باشد. این سازه با ارتفاع ۱۶۴.۸ متر، دارای فروشگاه‌های مختف، آپارتمان، یک هتل مجلل و امکاناتی برای رویدادهای هنری و فرهنگی خواهد بود.

هدف طراحان اسنوهتا ایجاد پل بین منطقه پرهیاهو شییویا با  محله مسکونی آرام شوتو است تا جدیدترین خلوتگاه شهری توکیو را طراحی کنند. به گفته این استودیو، توسعه ۱۱۷هزار مترمربعی این مکان با کاربری مختلط از گذشته و حال شهرتوکیو الهام گرفته شده است. پله‌های پلکانی برای ادای احترام به دامنه‌های کوه فوجی طراحی شدهاند، در حالی که نمای سرامیکی ساختمان با هدف ارج نهادن به شیوه ساختمان‌سازی باستانی ژاپنی است.

طراحان این استودیو معتقدند که شهر توکیو دوگانگی مدرن و سنت را تجربه می‌کند و از کنار هم قرار گرفتن تضادهای مختلف به هماهنگی رسیده است. همچنین آن‌ها قصد دارند با طراحی این پروژه با پایدارترین راه‌حل‌ها، به هدف ژاپن برای رسیدن به کربن خنثی تا سال ۲۰۵۰ کمک کند.

پروژه شیبویا غربی قصد دارد همه این دوگانگی را به تصویر بکشد در حالی که یک چشم‌انداز جدید را برای این منطقه رقم خواهد زد که به دلیل ازدحام جمعیت، صفحات نمایش بزرگ و گذرگاه شیبویا شناخته می‌شود.

سازه شیبویا غربی در اطراف به ارتفاع ۱۶۴.۸ متر با فرم‌های هندسی زاویه دار در سال ۲۰۲۷ تکمیل خواهد شد. این برج افقی ‌با پنجره‌هایی از کف تا سقف دو طبقه اول را احاطه کرده و یک صفحه بیرونی بزرگ در سطوح بالایی قرار گرفته که انتهای آن با یک روف گاردن چند سطحی محوطه سازی خواهد شد. نکته جالب این است لایه‌های متناوب روکش آبی و شیشه، بقیه قسمت‌های برج را در بر می‌گیرد که به شکل یک قله زاویه‌دار می‌رسد. این پروژه با همکاری مجتمع فرهنگی Bunkamara توسعه خواهد یافت که هم به سنت‌های ژاپن احترام می‌گذارد هم نیم نگاهی به آتیه دارد.

اسنوهتا یک دفتر معماری بین‌المللی معماری، معماری منظر، طراحی داخلی، طراحی گرافیک، و برندینگ در نروژ است که در پنج شهر دنیا شعبه دارد. معمار آمریکایی کریگ ادوارد دایکرز و معمار نروژی هتیل ترادال تورسن بنیانگذاران اسنوهتا هستند. آن‌ها در زمینه معماری سبز هم بسیار فعال هستند و سازه‌هایی بسیاری را گوشه و کنار جهان طراحی کرده‌اند.