گروه مد و لباس هنرآنلاین: طراحی در معنای کلمه به دانش ایجاد یک طرح از تصویری ذهنی، خیالی یا واقع‌گرایانه گفته می‌شود. طراحی در معنای تخصصی، مفاهیم و کاربردهای متنوعی را دربر می‌گیرد ازاین‌رو مانند واژه هنر با یک تعریف مشخص نمی‌توان تمام جنبه‌های آن را بیان کرد.

و اما در میان تعاریف ذیل طراحی، طراحی مفهومی، مرحله نخست فرایند طراحی و خلق یک اثر است که در آن رئوس مطالب از عملکرد و شکل بیان و شامل طراحی تعامل، تجارب، فرآیندها و استراتژی‌ها می‌شود.

این شکل از طراحی نه‌تنها در حوزه مد و لباس بسیار پرطرفدار است بلکه شامل درک نیازهای مردم و چگونگی پاسخگویی به آن‌ها از مسیر محصولات، خدمات و فرایندها است.

این عرصه پرطرفدار شامل مراحل ترکیب عناصر بصری و فضا بر پایه اصول طرح، برای مخاطبی معین است و جنبه کاربردی دارد که ازجمله آن می‌توان به طراحی لباس اشاره کرد.

و اما فراخوان رقابت بین‌المللی جایزه طراحی ۲۰۲۲ MUSE در حالی منتشرشده که طراحی‌های مفهومی و فشن ازجمله بخش‌های آن بوده و علاقه‌مندان از سراسر جهان فرصت دارند تا ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ آثار خود را به این رویداد بین‌المللی ارسال کنند.

جوایز طراحی MUSE بخشی از برنامه جوایز MUSE است که توسط انجمن جوایز بین‌المللی (IAA) در سال ۲۰۱۵ ایجاد شد. شروع IAA بر اساس مأموریتی برای ارج نهادن، ترویج و تشویق خلاقیت با ارائه استاندارد جدیدی از تعالی برای ارزیابی تولید و توزیع طراحی رسانه است.

مأموریت IAA تا حد زیادی اهداف MUSE Design Awards را شکل داده است و جوایز طراحی MUSE یک مسابقه بین‌المللی برای طراحانی است که مهارتشان، پارادایم‌ها را تغییر می‌دهد، نبوغ و کارهای کامل آن‌ها دیگران را در حیرت فرومی‌برد و با انجام این کار مرزها و محدوده‌ها را بازتعریف می‌کند.

طراحی مفهومی، طراحی فشن، طراحی بسته‌بندی، طراحی مبلمان، طراحی معماری، طراحی داخلی، و طراحی محصول ازجمله بخش‌های این رویداد است. شرکت برای تمام هنرمندان طراح از سراسر جهان آزاد است و علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر از جزئیات برگزاری این مسابقه به وب‌سایت تخصصی آن به نشانی https://design.museaward.com/ مراجعه کنند.