به گزارش هنرآنلاین به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر فرهنگ در نخستین جلسه شورای سیاستگذاری چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر به اهتمام جدی وزارتخانه بر اعتلای حوزه تئاتر اشاره کرد و افزود: بنای وزارت فرهنگ ایجاد تحولی جدی در حوزه تئاتر است که در این راستا علاوه بر توجه جدی به مقوله زیرساخت‌ها باید اقدام‌ها و فعالیت‌های مناسب هم تدارک دید.

وی با اشاره به بازدیدهای اخیر خود از مجموعه تئاتر شهر و تالار سنگلج در راستای اهمیت به مقوله زیرساخت‌های حوزه تئاتر گفت: بازسازی و نگهداری مجموعه‌های باسابقه و احداث تالارهای فرهنگی و هنری پیشرفته در شهرهای مختلف از رویکردهای اصلی وزارت فرهنگ است.

رئیس شورای هنر با تاکید بر تقویت بخش تولید محتوا در حوزه تئاتر خاطرنشان کرد: تحول اساسی که در این حوزه به دنبال آن هستیم مستلزم توجه ویژه بر تقویت بخش تولید محتواست که با حمایت از استعدادهای جوان و استفاده از ظرفیت عظیم آنان برای تقویت بخش تولید محتوا، تغییر ریل‌گذاری تئاتر تسهیل می شود.

اسماعیلی با بیان اینکه حضور دو تن از نمایندگان مجلس در شورای سیاستگذاری جشنواره تئاتر فجر می‌تواند منشا اتفاق‌های مفید برای تقویت حوزه تئاتر باشد گفت: جلسات شورای سیاستگذاری تئاتر فجر نه‌تنها فرمایشی نیست بلکه با برپایی جلسات منظم دنبال تقویت نقش نظارتی و تحولی این شورا هستیم.

نخستین جلسه شورای سیاستگذاری چهل و یکمین دوره جشنواره تئاتر فجر با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و محمود سالاری معاون هنری وی برگزار و احکام اعضای این شورا از سوی وزیر اهدا شد.

غلامرضا منتظری و بیژن نوباوه نمایندگان مجلس، ایرج راد، مینا باقری، کاظم نظری، حسین مسافرآستانه، تاجبخش فناییان، کوروش زارعی و علی منتظری اعضای شورای سیاستگذاری چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر هستند.