به گزارش هنرآنلاین، بهمن نامور مطلق، رئیس فرهنگستان هنر در پی درگذشت حبیب‌الله صادقی، عضو پیوسته این فرهنگستان، پیام تسلیتی منتشر کرد. متن این پیام بدین شرح است:

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

خبر درگذشت ناباورانه استاد حبیب‌الله صادقی، عضو پیوسته و رئیس گروه تخصصی هنر‌های تجسمی فرهنگستان هنر، هنرمند خلاق و خوش‌خُلق، جامعه هنری و علمی کشور را در سوگ و سوزی عمیق فرو برد. او هم در حوزه آفرینش و هم در حوزه آموزش هنر، نقشی مؤثر و ارزشمند از خود بر جای گذاشت. آخرین اثر او، اثر عظیم «در رثای سیمرغ تجلی» راوی سِیر تاریخی رشادت‌های ایران‌زمین بود؛ اثری که نقش دلیرمردان این مرز و بوم را بر بومِ نقاشی ماندگار ساخت. فقدان او خسارتی جبران‌نشدنی به جامعه هنر‌های تجسمی است.

فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران درگذشت حبیب‌الله صادقی، را به خانواده داغدار او، شاگردان و دوستدارانش و جامعه هنری و دانشگاهی کشور تسلیت می‌گوید و از درگاه الهی غفران واسعه برای‌ایشان و صبر و سلامت برای عزیزانش خواستار است. روحش شاد و یادش گرامی باد!

سیدمجید پوراحمدی، مدیرعامل صندوق اعتباری هنر نیز در پیامی درگذشت هنرمند نامدار و مطرح عرصه نقاشی حبیب‌الله صادقی را تسلیت گفت. متن پیام به این شرح است:

هوالباقی

خبر درگذشت استاد حبیب الله صادقی هنرمند متعهد و توانای عرصه هنر‌های تجسمی بار دیگر جامعه هنری را در غم فقدان یکی از بزرگان هنر انقلاب فرو برد.

استاد صادقی از هنرمندان تأثیرگذار دوران معاصر و از پیشگامان هنر‌های تجسمی انقلاب اسلامی محسوب می‌شود. دغدغه اصلی او حفظ ماهیت هنر ایرانی و اسلامی بود و سال‌ها در جهت صیانت و اعتلای هنر انقلاب اسلامی تلاش کرد و کارنامه‌ای ماندگار از خود باقی گذاشت.

وی هنرمندی دغدغه‌مند بود و هنر خود را در خدمت تعالی جامعه و نشر مفاهیم متعالی به کار گرفت. بدون تردید گنجینه آثارماندگار وی در تاریخ هنر انقلاب و دفاع مقدس جاودانه خواهد ماند.

اینجانب درگذشت این چهره پیشکسوت را به جامعه فرهنگ و هنر کشور و خانواده محترم‌ایشان تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال رحمت الهی برای آن مرحوم و صبر و شکیبایی برای خانواده محترمش مسئلت می‌نمایم.