به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی دفتر موسیقی، در سه ماه اول امسال برخلاف بهار دو سال گذشته که اجراهای صحنه به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت آنلاین و برخط برگزار شد، ۱۲۶ اجرای صحنه‌ای مجوز دریافت کردند و تعداد دفعات اجرای این برنامه‌ها به ۳۲۸ نوبت رسید. از این تعداد 96 اجرا در ژانر پاپ، 13 اجرا در گونه ردیف دستگاهی، 6 اجرا در گونه تلفیقی، 8 اجرا محلی و 3 اجرا موسیقی کلاسیک بود.

با توجه به تفویض اختیار در بخش اجرای صحنه‌ای به اداره کل ارشاد استان‌ها، این آمار فقط مربوط به  مجوزهایی است که در دفتر موسیقی صادر شده و مجوزهای صادرشده در ادارات کل استان‌ها را شامل نمی‌شود. آمار سراسری نیز به زودی به تفکیک استان‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود.

در فصل بهار امسال ۲۱ آلبوم موسیقی مجوز دریافت کردند. از این تعداد 9 آلبوم در ژانر پاپ، 2 آلبوم سنتی، 5 آلبوم تلفیقی، یک آلبوم محلی و 4 آلبوم در ژانر موسیقی کلاسیک بوده است. ۸۰ تک‌آهنگ و 51 نماهنگ نیز در این مدت از دفتر موسیقی مجوز انتشار دریافت کردند.

حضور رسمی سه گروه موسیقی ایرانی در خارج کشور و حضور ۴ گروه خارجی برای اجرا در ایران و همچنین صدور مجوز انتشار ۱۴ کتاب گویا از دیگر اقدام‌های دفتر موسیقی در سه ماه نخست سال بوده است.

در این سه ماه در بخش تأسیس و تمدید مجوز مراکز تولید و تکثیر آثار صوتی و تصویری و استودیوهای صدابرداری، ۱۳ مجوز صادر شد.