به گزارش هنرآنلاین به نقل از  روابط عمومی پروژه، این نماهنگ از مجموعه کارهای محرمی مرکز موسیقی ماوا سازمان هنری رسانه‌ای اوج است. شعر «گریز» یک چهارپاره روایی تاریخی است که در آن شاعر داستانی شبه‌واقعی درباره کاروان زیارت حرم امام حسین(ع) را با زبانی تغزل‌گونه درآمیخته و بیان کرده است. شعر بر اساس عنصر غافلگیری شکل گرفته و در کتاب «یحیی» (پنجمین مجموعه شعر برقعی) منتشر شده است. این شاعر تاکنون دو اثر «خانه پدری» با موضوع امام علی(ع) و «سبزآبی» با موضوع امام زمان(عج) را با مرکز ماوا کار کرده است.

برقعی آنگونه که خودش می‌گوید پس از بازگشت از کربلا نوحه‌ای می‌سراید که سفرنامه کربلا بوده است و این شروع جریان شاعری‌اش را رقم می‌زند. او در اشعارش صرفا مداح یا مرثیه‌خوان اهل بیت نیست بلکه با به کارگیری عناصری آشنا، ذهن مخاطب را به واقعه با اتفاقی خاص گره می‌زند. تنوع در قالب و وزن از عناصر جذاب آثار برقعی است، استفاده از قالب‌های گوناگونی مانند مسمط، مربع ترکیب، مثنوی، چهارپاره و بحر طویل هارمونی زیبایی به اشعار او بخشیده است.

برخی عوامل نماهنگ «مسافران خورشید» عبارتند از فیلمنامه و کارگردانی: علی ملاقلی‌پور، تهیه‌کننده: محمدجواد آشتیانی، مدیر فیلمبرداری: هادی شلالوند، طراح گریم: علی بهرامی‌فر، طراح صحنه: محسن غلامی، طراح لباس: سمانه حسینی، مدیر تولید: مهدی شایقی، برنامه‌ریز: علیرضا افراز، صداگذار: امیر اسماعیلی، طراح لوگو: محمد اسفندیاری، عکاس: رضا علیقلیان. آهنگساز، گروه نوازندگان، شاعر و گروه بازیگران در آینده معرفی می‌شوند.