گروه فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: عطری با این توضیح که کتاب «ف» دربرگیرنده ۹۰ رباعی در قالب عاشقانه و آزاد است به هنرآنلاین گفت: سرودن رباعی کار سختی است ولی در کوچک‌ترین زمان می‌توان بهترین مفاهیم را به مخاطب انتقال داد.

او در پاسخ به این پرسش که چرا قالب رباعی را برای سرایش شعر انتخاب کرده، اظهارداشت: همه چیز در حال کوتاه شدن است و آدم‌ها حوصله و فرصت طولانی برای وقت گذاشتن موضوعی را ندارند. دوست دارند سریع سخن منتقل، درک و تمام شود. برای همین قالب کوچکی که جامعه مجددا به سمت آن می‌رود را انتخاب کردم.

عطری با بیان این که در رباعی اطناب و زیاده‌گویی نیست، ادامه‌داد: قالبی که در چهار مصرع، بدنه، ضربه و خاتمه دارد. به‌قول مرحوم سیدحسن حسینی شاعر معروف، «رباعی مثل والیبال می‌ماند»؛. در مصرع اول همچون بازی والیبال شروع، در مصرع دوم و سوم پاس داده می‌شود و در مصرع چهارم ضربه را می‌زنید.  

او با این توضیح که مجموعه شعر «ف» سال‌جاری توسط انتشارات فصل پنجم منتشر شده و به چاپ دوم هم رسیده است، افزود: بسیاری اوقات مخاطب نمی‌تواند شعر را درست بخواند یا با خواندن غلط متوجه مفهوم آن نمی‌شود. عده‌ای هم دوست دارند صدای شاعر را بشنوند یا با حس او ارتباط بگیرند. برای هم این کتاب دارای QR کد صوتی است؛ اگر خواننده، موبایل را روی آن بگیرد و اسکن انجام شود با صدای خودم می‌توانند شعر را بشنوند.

عطری این روزها مشغول آماده‌سازی مجموعه شعر تازه‌ای از ترانه‌های محاوره است. پیش‌تر کتاب «حرف خصوصی» از او نشر یافته است.