به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، نشستی با حضور رحمان فرمانی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان، غلامرضا منتظری نماینده مردم شهرستان‌های گرگان و آق‌قلا، مریم جلالی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و ویدا توحدی مدیرکل دفتر آموزش و ترویج معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور برگزار و طی آن مسائل و موضوعات مرتبط با حوزه صنایع دستی مطرح شد.

جلالی، معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور در این نشست با اشاره به اینکه امید است فراکسیون صنایع‌دستی در مجلس شورای اسلامی با حمایت دکتر منتظری نماینده گرگان و آق‌قلا راه‌اندازی شود، اظهار داشت: صنایع‌دستی حاصل دانش، تکاپو، مهارت و سلیقه است با این حال در بحث فرهنگ و اقتصاد فرهنگ متأسفانه خوب عمل نکردیم.

او افزود: داشته‌های فرهنگی و صنایع‌دستی استان گلستان بسیار غنی است و در واقع کلکسیونی از تولیدات صنایع‌دستی کشور را می‌توان در استان مشاهده کرد.

نماینده مردم شهرستان‌های گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی نیز در ابتدای این نشست با اشاره به پتانسیل‌های حوزه صنایع‌دستی گلستان، گفت: تنوع قومیت‌ها در استان گلستان سبب تنوع محصولات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در سطح استان شده است و ازاین‌رو در واقع در گلستان صنایع‌دستی اقوام را داریم.

منتظری بیان کرد: حیات فرهنگی کشور به همین داشته‌ها و خرده‌فرهنگ‌هاست لذا باید در راستای معرفی، احیا و حمایت از فرهنگ کشور قدم برداریم.

او افزود: توجه به حوزه صنایع‌دستی علاوه بر ایجاد اشتغال با سرمایه‌گذاری اندک موجب تقویت اقتصاد خانواده‌ها می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: برندسازی، تجاری‌سازی و ایجاد مرکزی برای فروش تولیدات صنایع‌دستی موضوعی بسیار مهم و کمتر پرداخته‌شده است که باید در این راستا اقدامات و تلاش‌ ویژه‌ای داشته باشیم.

او در ادامه بیان کرد: سفر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به استان گلستان رویداد بسیار خوبی است و باید نهایت بهره را از حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی عضو این کمیسیون در راستای توسعه و پیشرفت استان ببریم.

در ادامه این نشست، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: فعالیت بیش از ۳۰ هزار هنرمند صنایع‌دستی و ثبت شش شهر و روستای ملی نشان از توانمندی بالای استان در حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی است.

فرمانی بیان کرد: سکونت اقوام مختلف در کنار تنوع اقلیم در استان گلستان موجب شده تا طیفی گسترده‌ از محصولات و تولیدات صنایع‌دستی را در استان داشته باشیم حال آنکه تبلیغات و بازاریابی یکی از نیازهای اصلی حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان گلستان است.