به گزارش هنرآنلاین، معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران پس از تماشای نمایش «تلفات» ضمن تمجید از این اثر نمایشی گفت: من این نوع روایت تاریخی را می‌پسندم، شیوه اجرایی نمایش بسیار هنرمندانه و دقیق، با ریتم، کارگردانی و بازی‌های بسیار خوب در کنار پرداخت هنرمندانه و وجوه تکنیکی‌ بسیار خوب است.

وی درباره نوع نگاه نویسنده نمایش «تلفات» به موضوع جنگ و نقاط قوت متن این اثر نمایشی گفت: شروع جنگ تا فرار بنی‌صدر، سال‌های پرالتهابی بود و خیلی جذاب است که هنرمندان جوان اکنون به سراغ چنین موضوعاتی رفته‌اند. گویی به‌نوعی واکنش هنرمندان را در بررسی خودشان از رویدادهای آن زمان مشاهده می کنیم و درواقع اینجا نقش هنرمند در نشان دادن اتفاقات و خیانت‌هایی که به کشور شده می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

سمیعی با تأکید بر ظرفیت بسیار بالای هنرهای نمایشی در پرداختن به چنین موضوعاتی اظهار داشت: خوشحالیم که هنرمندان تئاتر بیش‌تر وارد عرصه شده و با زبان هنرمندانه خودشان این تاریخ‌نگاری را نشان می‌دهند. تئاتر هنر بسیار تأثیرگذاری است و باید وارد این عرصه شوند. نمایش «تلفات» این گام را برداشته و بسیار هوشمندانه و قابل‌ستایش است و امیدوارم این تاریخ‌نگاری و نشان دادن واقعیت‌های تاریخی برای نسل جدید ادامه پیدا کند، البته که می بایست سایر موضوعات دیگر را هم بررسی کنند و با پرداخت هنرمندانه مانند همین کار آثار دیگری را نیز ارائه کنند.

معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به گروه جوان و تلاشگر نمایش «تلفات» افزود: جنس زیبای دغدغه‌مندی این گروه جوان برای ما، مردم و کشور بسیار ارزشمند است. خوشحالیم که اکنون جوان‌هایی حضور دارند که سال‌های گذشته را بررسی می‌کنند و آن را با زبان هنر ارائه می‌دهند. این وقایع‌نگاری‌ها تا با هنر گره نخورد ماندگار نمی‌شود و ابعاد وسیع عاطفی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی‌شان نشان داده نمی‌شود، وقتی با زبان هنر گره می‌خورد تازه پردازش و پایش شده و انتقال داده می‌شود.

وی تصریح کرد: گروه‌های که دغدغه‌مند که وارد این‌چنین حوزه‌هایی می‌شوند برای ما بسیار ارزشمند هستند و تلاش داریم امسال به‌خصوص در حوزه هنرهای نمایشی شرایط را به‌گونه‌ای ایجاد کنیم که این گروه‌ها بتوانند بهتر و کلان‌تر کار کنند و تلاش می‌کنیم جلسات هم‌اندیشی با این گروه و سایر هنرمندان داشته باشیم تا هم ایده‌های آن‌ها را بشنویم و هم ایده‌هایمان را انتقال بدهیم شاید از این هم‌افزایی اتفاق‌های خوبی رقم بخورد.

فرزاد تجلی، محسن حسن‌زاده، مهدی رحیمی، علی هیهاوند، حسین عارف، محمد نیازی، نازنین حشم‌دار، دلارام ترکی، صالح لواسانی، امیررضا حشمی‌پور، ایمان سلگی و خاطره فاتح در «تلفات» بازی می‌کنند و دیگر عوامل عبارتند از مدیر تولید: حامد گودرزی، مدیر برنامه‌ریزی و دستیار کارگردان: امیرعلی قلیپور، منشی صحنه: فاطمه رادمرد، طراح صحنه، لباس و نور: علیرضا معروفی، نقاش تابلوها: لیلا فلاحت‌پیشه، آهنگساز: سینا کووایی، عکاس: سمیه میری، مشاور رسانه: میترا رضایی، طراح پوستر و بروشور: حسین اناری، مدیر صحنه: دانیال بیرانوند و ساخت تیزر: آرش سروری.

نمایش «تلفات» که آذر و دی ۱۴۰۰ در سالن اصلی تالار مولوی روی صحنه رفت، در دور جدید اجراها با تغییر در بازیگران و عوامل از دوم تیر در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رفته‌ است.