گروه سینمایی هنرآنلاین: حسین ترک‌جوش، کارگردان فیلم کوتاه «بلع» در گفتگو با هنرآنلاین درباره داستان این فیلم گفت: «بلع» داستان یک خانواده افغان است که از افغانستان وارد مرز ایران می‌شوند و در بین راه اتفاقی برای دختر این خانواده رخ می‌دهد که کل اعضا را درگیر می‌کند.

کارگردان فیلم کوتاه «انبار» درباره پرداختن به موضوع افغانستان در آثار خود اظهار کرد: خودم کشور و مردم افغانستان را دوست دارم. مردمی بسیار مهربان و سختکوش از این کشور می‌شناسم و دوست دارم با ساختن فیلم به موضوع آن‌ها و مشکلات‌شان بپردازم.

او افزود: از زمانی که شاید کمتر کسی درباره افغانستان فیلم کوتاه ساخته من به نوشتن و ساختن فیلم درباره این کشور پرداختم و «انبار»، «ناجی» و «بلع» سه فیلم کوتاهی هستند که با موضوع افغانستان جلوی دوربین بردم. در واقع بهتر است بگویم ساختن اثر درباره افغانستان امضای من است.

ترک‌جوش در ادامه گفت: فیلم کوتاه «انبار» به واسطه جوایزی که در جشنواره‌های بین‌المللی گرفت مورد اقبال بسیاری از فیلمسازان حوزه فیلم کوتاه و بلند سینمای ایران قرار گرفت. «ناجی» و «بلع» را نیز با توجه به دغدغه شخصی خودم درباره افغانستان جلوی دوربین بردم.

او ادامه داد: همگی آثار من پیش از جهانی شدن مجدد موضوع افغانستان و تسلط طالبان بر این کشور ساخته شده‌اند و البته باید بگویم «بلع» آخرین ساخته من درباره این کشور است. چرا که با توجه به شرایط کنونی ایران و مشکلاتی که همنسلان من با آن دست و پنجه نرم می‌کنند وظیفه خود می‌دانم درباره ایران و مشکلات وطن خودم فیلم بسازم.

کارگردان «بلع» گفت: متاسفانه برخی افراد به دلیل بازی یکی از متهمان آزار جنسی در فیلم «بلع» به من فحاشی پیام‌هایی با محتوای نامناسب به من ارسال کردند. جامعه ما پر از خشونت شده در حالی که باید حال یکدیگر را خوب کنیم، همیشه دنبال زیر سوال بردن افراد هستیم.

این کارگردان درباره فعالیت های اخیر خود عنوان کرد: در حال حاضر مشغول مراحل پیش‌تولید فیلم سینمایی «جواد مشهدی» هستم؛ یک درام اجتماعی درجه یک که قطعا سینمای اجتماعی را زیر و رو خواهد کرد.

کارگردان فیلم کوتاه «انبار» گفت: با توجه به روزهای سختی که برای تهیه و تولید فیلم‌های کوتاه خود پشت سر گذاشتم، حمایت از آثار دوستانم را وظیفه خود می‌دانم و سعی می‌کنم تا آنجا که امکان دارد به عنوان تهیه‌کننده در تهیه و تولید فیلم‌ کوتاه فعالیت کنم. از این رو تهیه‌کنندگی فیلم کوتاه «پنجاه هزار» به کارگردانی حامد کریوند را بر عهده گرفتم.

ترک‌جوش امسال با سه فیلم کوتاه «بلع»، «ناجی» و «پنجاه هزار» در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران حضور خواهد داشت و امیدوار است دست‌کم یکی از این سه فیلم برای بخش رقابتی جشنواره پذیرفته شود.