گروه معماری هنرآنلاین:  این پلکان با چشم‌اندازی از کوه تورگاتن در هلگند واقع شده است که مسافران را تشویق می‌کند، سرعت خود را کاهش دهند و از مناظر طبیعی لذت ببرند. طرح پلکان شامل ۵۵ پله سنگی است که در یک ردیف و در امتداد کف دریا قرار گرفته‌اند تا دید و دسترسی به آن‌ها با بالا و پایین آمدن آب تغییر کند.

کوام هارتمن معمار اصلی منظر این استودیو گفته است: «زمان، الهام بخش اصلی پروژه است و این که چگونه می‌توان آن را در طبیعت تجربه کرد. در طبیعت، جزر و مد مفهوم اصلی زمان و ریتم دائمی در حال تغییر طبیعت را نشان می‌دهد. یکی دیگر از تصاویر زمان، سنگ‌های گردی است که در طول زمان توسط طبیعت شکل گرفته و در کف ماسه‌ای رودخانه قرار گرفته است. با قرار دادن سنگ‌های مربع در راستای سنگ‌های گرد، می‌خواستیم آگاهی و کنجکاوی بازدیدکنندگان را تحریک کنیم.»

این مسیر بخشی از مسیرهای توریستی نروژ است که توسط اداره راه‌های عمومی نروژ با دقت انتخاب شده‌اند تا شگفتی‌های طبیعی را با هنر، طراحی و معماری، با تأکید بر چشم‌انداز منحصربه‌فرد و کیفیت مکان‌های مختلف تقویت کند.

هدف از انتخاب ۵۵ پله سنگی برای اتصال ساحل به یک جزیره کوچک است تا به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد تا به زمین محکم در هر دو طرف بپرند.

ساحل نروژ

پله‌ها از گرانیت و مصالح محلی ساخته شده‌اند که ظاهر آن مکمل سایر سنگ‌های منطقه است. پله‌های مربعی شکل با عرض ۵۰۰ میلی‌متر طراحی شده تا مسیر را تا حد ممکن باریک کند و در عین حال دو نفر را قادر به عبور از یکدیگر کند.

همچنین استودیو معماری بین هر تخته فضاهایی ایجاد کرده تا بازدیدکنندگان بتوانند در حالی که با خیال راحت از روی آن‌ها عبور می‌کنند، به داخل آب نگاه کنند و برتغییر تمرکز کنند. استودیو با تست پرش در سنین مختلف اعلام کرد که راه‌پیمایی برای همه افراد مناسب است.

اسنوهتا یک دفتر معماری بین‌المللی معماری، معماری منظر، طراحی داخلی، طراحی گرافیک، و برندینگ در نروژ است که در پنج شهر دنیا شعبه دارد. معمار آمریکا کریگ ادوارد دایکرز و معمار نروژی هتیل ترادال تورسن بنیانگذاران اسنوهتا هستند. آن‌ها در زمینه معماری سبز هم بسیار فعال هستند و سازه‌هایی بسیاری را گوشه و کنار جهان طراحی کرده‌اند.

ساحل نروژ

ساحل نروژ