به گزارش هنرآنلاین، مقالات این کتاب را می‌توان در سه بخش تقسیم کرد. بخش نخست مقالاتی که موضوع آن دغدغه همیشگی نیل گیمن است و در متن آن مخاطب را به کتابخوانی و چرایی آن دعوت کرده و درباره چرایی و چگونگی آن سخن می‌راند. در بخش دوم او به سراغ ژانر وحشت و داستان‌های آن رفته و از چرایی اقبال آنها در زمانه حاضر سخن به میان آورده است. در بخش سوم، نقدها و روایت‌های موردی گیمن درباره کتاب‌ها و داستان‌هایی که خوانده است را می‌توان خواند.

نیل گیمن در سال‌های گذشته موفق به دریافت جوایز متعددی شامل جایزه هوگو، نبولا و برام استوکر و همچنین نشان نیوبری شده‌ است. او در میان بسیاری از نوشته‌ها و مقالات و گفت‌وگوهای خود همواره از اهمیت کتاب و کتابخوانی گفته است و تاکید می‌کند که باید به قصد لذت بردن، کتاب بخوانیم. حتی کتاب خواندن را راهی برای برقراری ارتباط با مردگان معرفی کرده است.

گیمن را همچنین از مهم‌ترین نویسندگان «کالت» معرفی کرده‌اند که هم خارج از قواعد ژانر می‌نویسد و هم طرفدار پروپاقرص خودش را دارد. با این همه او در سال‌های گذشته بر فعالیت خود محدود به یک ژانر نبوده و انواع و اقسام داستان اعم از فانتزی، علمی-تخیلی، اسطوره‌ای و… را نوشته و در کنار آن فیلمنامه‌نویسی، کارگردانی، روزنامه‌نگاری، نوشتن کمیک بوک و ترانه‌سرایی را نیز تجربه کرده است.

«کتاب کودک دیگر چه… است؟» مجموعه‌ای از سخنرانی‌ها و مقالات نیل گیمن با ترجمه لیدا طرزی در انتشارات کتاب نیستان منتشر شده است.