گروه فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: کتاب «شعر زنی‌ست با موهای کوتاه» سروده الهه قنبری‌تبار به‌تازگی از سوی انتشارات فصل پنجم منتشر شده است. این شاعر با این توضیح که اغلب شعرها با محوریت عاشقانه و اجتماعی سروده شده به هنرآنلاین گفت: محتوای اشعار به زندگی، دردهای اجتماعی و مسائل زنان در جامعه امروزی برمی‌گردد.

قنبری‌تبار با بیان این که قالب شعرها کلاسیک است، افزود: غزل، چهاره‌پاره، قصیده و چند شعر محاوره در کتاب «شعر زنی‌ست با موهای کوتاه» ارائه شده است. به جای توجه به بخش تخصصی شعر برای آوانگارد بودن، سرودن با زبان اعتراضی در قالب کلاسیک را برگزیدم. شعر را برای تعداد خاصی از افراد نمی‌گویم سعی کردم اشعارم زبان ساده، روان و قابل درک داشته باشد.

او که تصمیم دارد کتاب شعر دیگری را بدست نشر بسپارد، ادامه‌داد: شعر سرودن را از سال ۷۰ با حضور در انجمن‌های ادبی در کرمانشاه شروع کردم. سال ۸۵ به کشور سوئد مهاجرت کردم و زندگی مانع ادامه این راه شد و نزدیک به ۱۵ سال از جامعه شعر و ادبیات فاصله گرفتم ولی همچنان شعر همراه من و در این فاصله درونم غوغایی بود. بین کشاکش و دغدغه فکری گاهی می‌نوشتم و سعی داشتم در این زمان نوشتن را از یاد نبرم.

قنبری‌تبار در پاسخ به این پرسش که با توجه به دوری از کشور با چه نگرشی به درد زنان جامعه ایران پرداخته، اظهارداشت: تا ۳۰ سالگی در ایران زندگی کردم و با توجه به اتفاقات شخصی و فشارهایی که در زندگی متحمل شدم زنان ایرانی همیشه در ذهنم هستند.