به گزارش هنرآنلاین به نقل از  روابط عمومی بیست و هفتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان، بویکو درباره محتوای نمایش «افسانه شاه‌لیر و سه دخترش» گفت: داستان مربوط به یکی از افسانه‌های قدیمی و روز آزادی جزیره ایرلند است که در دوره‌ای نیز شکسپیر از آن استفاده کرد. در این نمایش جنگ و عشق به تصویر کشیده می‌شود و نکته اصلی زندگی در میان این دو قطب مهم است.

او درباره موسیقی این نمایش، توضیح داد و اظهار کرد: درام در این نمایش، یک شکل و روند خاص را دنبال می‌کند زیرا سعی داشتیم که به وسیله موسیقی بخشی از جنگ درونی و بیرونی کاراکترها را به تصویر درآوریم و امکان همزادپنداری را برای مخاطب ایجاد کنیم.

این کارگردان، شکل اجرای نمایش «افسانه شاه لیر و سه دختر» را نوین خواند و گفت: این شکل و اجرای نمایش که به صورت عروسکی است، در یونان نیز جدید به شمار می‌رود اما با این وجود، در اجرای عمومی واکنش‌های خوب و جذابی از مخاطبان و مردم دریافت کرده‌ام و متوجه شدم که بسیار با آن ارتباط برقرار می‌کنند.

بویکو تصریح کرد: بازخوردهای مردم و دریافت احساسات آنان از کار و موسیقی یکی از قسمت‌های مهم در کارم به شمار می‌رود، بنابراین همواره سعی می‌کنم که در روند اجرای کار، این موارد را مورد بررسی قرار دهم. البته این اثر برای کودکان بالای 10 سال قابل درک است و قطعاً سنین پایین‌تر در درک آن با مشکل رو به رو خواهند شد.

این کارگردان یونانی، که دومین تجربه حضور در این جشنواره را تجربه می‌کند، درباره حال و هوای حاکم بر این رویداد نمایشی بیان کرد: این جشنواره را بسیار دوست دارم، زیرا فضای عمومی حاکم بر آن بسیار گرم و دوست داشتنی است. استقبال خانواده‌ها و کودکان نیز در روند برگزاری، بسیار پرشور و هیجان پیش می‌رود و این برایم دلپذیر است.

بویکو ادامه داد: از دید عمومی این جشنواره بسیار گسترده است و گروه‌های زیادی از هنرمندان شاخه‌های مختلف نظیر تئاتر خیابانی، عروسکی و ... در آن حضور دارند که روند برگزاری را جذاب‌تر می‌کند. دوست دارم از برگزارکنندگان این جشنواره، و دعوت آنان تشکر کنم و امیدوارم که باز هم شانس حضور در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان را به دست آورم.

نیکولاس کریستوپولوس، نوازنده درام این نمایش نیز در ادامه گفت: درامی که در صحنه نواخته می‌شود یک موسیقی صرف نیست، زیرا سعی داشتم که از طریق آن، به عروسک‌های سر صحنه حرکت و جان دهم. در واقع نمی‌خواستم که برای این اثر، یک درام معمولی بنوازم بلکه دوست داشتم که به نحوی آن را برای نمایش دیزاین کنم. بر همین مبنا نیز حرکات و احساسات کاراکترها در روند نمایش، از طریق موسیقی به تصویر کشیده می‌شود.

او ادامه داد: بر طبق بازخوردهایی که از کودکان داشته‌ام، معتقدم این موسیقی با وجود تفاوت‌هایی که دارد، توانسته با آنان ارتباط برقرار کند. به نظرم کودکان این نوع موسیقی را به عنوان یک تجربه جدید می‌شنوند، زیرا تمام تلاش ما این بود که بتوانیم یک پرسپکتیو و دیدگاه جدید را تصویر کنیم.

نوازنده درام نمایش «افسانه شاه لیر و سه دخترش» از اجرای موسیقی در صحنه این اثر، خبر داد و گفت: بسیاری از کودکان امکان تماشای نحوه شکل‌گیری صداها را ندارند، اما در این نمایش فرصتی فراهم شده که بچه‌ها بتوانند موسیقی را لمس کنند.

بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان تا ششم تیرماه سال ۱۴۰۱ با شعار «تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال» در شهر تاریخی همدان برگزار می‌شود.