به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، سید جواد هاشمی، کارگردان و بازیگر سینما از برگزاری بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان ابراز خرسندی کرد و گفت: حال و هوای جشنواره برای من بسیار جذاب بود و در روز افتتاحیه شور، هیجان، اشتیاق، رنگ، شادی و لبخند و خنده‌های بلند بچه‌ها که بعد از مدت‌ها شکل گرفت، مرا بسیار خوشحال کرد.

او افزود: به نظر می‌رسد که جشنواره دارای پویایی است و اتفاقات خوبی در حال رقم خوردن است؛ البته امیدوارم که سطح کیفی آثار نیز به حدی باشد که بتواند همه تماشاگران را راضی نگاه دارد تا همچنان با اشتیاق سالن‌های نمایش را پر کنند و از آن لذت ببرند. اما به شخصه تاکنون از فضای جشنواره لذت برده‌ام و آن را خوب دیدم.

هاشمی برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان را یک ضرورت خواند و اظهار کرد: شهر همدان با اتفاقات این چنینی بیگانه نیست. من مکرر در جشنواره‌های کودک و نوجوان از نوع فیلم و تئاتر این موضوع را دیده‌ام و معتقدم که همدان و اصفهان در میزبانی این نوع برنامه‌ها پیشرو هستند، که قابل ستایش و دوست داشتنی، است. به نظرم این نوع رویدادها و جشنواره‌ها می‌تواند به بچه‌های سرزمین ما بگوید که تعدادی هر چند اندک به یاد شما هستند.

این بازیگر و کارگردان تصریح کرد: بچه‌های سرزمین ما نیازمند خوراک فرهنگی و هنری هستند بنابراین امیدوارم مسئولان فرهنگی و هنری واقعاً این موضوع را درک کنند.

او خطاب به کودکان و نوجوانان نیز گفت: معتقدم که کودکان و نوجوانان باید به بزرگترها و والدین خود اصرار کنند، تا آن‌ها را به سالن تئاتر و سینما ببرند، زیرا به واسطه اصرار آن‌ها اشتیاق در کارگردان‌ها و نویسندگان ایجاد می‌شود. در واقع تلاش و اصرار کودکان و نوجوانان می‌تواند اتفاقات خوبی را در فضای نمایش و فیلم برای آنان شکل دهد، بنابراین توصیه اکید من، به آنان این است که به بزرگترها برای حضور در رویدادهای فرهنگی و هنری اصرار کنند.

هاشمی ادامه داد: توصیه دوم من به والدین است و از آنان می‌خواهم که بدانند کجای مسیر قرار دارند، زیرا کودکان و نوجوانان باید با فرهنگ و هنر بزرگ شوند. در این راستا والدین بیشتر از اینکه به فکر فیلم دیدن و تماشای آثار هنری برای خودشان باشند، باید به سمت کار کودک بروند تا فرزندان‌مان رشد پیدا کنند. امروزه بیشتر کودکان ما با آثار نتفلیکس رشد پیدا می‌کنند که یک خطر جدی است، البته منظورم این نیست که باید این آثار خارجی را حذف کنیم اما قطعاً ما باید خوراک فرهنگی و هنری به فرزندان‌مان بدهیم بنابراین والدین باید بدانند که کجا هستند و چقدر به فرزندان خود فکر می‌کنند؟

او تصریح کرد: توصیه سوم من به مدیران است که باید بدانند واقعاً کودکان ما امروز کجای معرکه فرهنگ و هنر کشور هستند. امیدوارم مسئولان اندکی از اسب سیاست پیاده شوند و بر اسب سفید آرزو و خیال کودکان و نوجوانان سوار شوند.

بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان تا ششم تیرماه سال ۱۴۰۱ با شعار «تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال» در شهر تاریخی همدان برگزار می‌شود.