گروه فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: این کتاب از یازده فصل با عناوین «بنیان‌های زیستی خودانضباطی»، «چه چیزی به شما انگیزه می‌دهد؟»، «تاکتیک‌های انضباطی یگان ویژه نیروی دریایی ایالات متحد آمریکا»، «شناخت موانع خودانضباطی»، «خودتان را برای دشواری‌ها آماده کنید!»، «محیط با انضباطی بسازید»، «روابط بر نیروی اراده شما اثرگذارند!»، «چرا همیشه اول باید سالاد بخورید؟!»، «عجله کنید! اگر وسوسه شدید سریع این فصل را بخوانید!»، «مهم طرز تفکر و رویکرد است» و «به انضباط عادت کنید!» تشکیل شده است.

این کتاب مخاطب را با ساختار مغز آشنا می‌کند و موجب می‌شود کارکرد انظباط، اراده و تمرکز را بهتر درک کنیم و بدانیم امید و انگیزه برای موفقیت کافی نیست. «چگونه خود را به نظم عادت دهیم» با ارائه راه‌های ساده و کاربردی کمک می‌کند عادت، محیط و روابط را طوری شکل دهیم که با صرف انرژی کمتری به هدف برسیم.  

در صفحه ۵۴ و ۵۵ این کتاب می‌خوانیم: «به تعویق انداختن کارها دشمن خودانظباطی است، چون شرایط را مهیا می‌کند تا ابد منتظر یک فرصت عالی بمانیم و بی‌عملی خود را توجیه کنیم. خیلی راحت است که باشگاه رفتن را به بهانه پادرد یا باران عقب بیندازید. این‌که جاده بارانی است و مسیر نامشخص به این معنی نیست که می‌توانید بی‌خیال باشگاه رفتن بشوید. این‌ها فقط عذر و بهانه هستند.

برای اجتناب از به تعویق انداختن، لازم نیست کار سختی انجام دهید؛ تنها کاری که باید انجام بدهید این است که منتظر لحظه «آماده بودن» نباشید. منتظر نباشید همه چیز «درست» باشد تا بتواند برای کسب اهداف یا تغییر عادت‌های خود اقدام کنید. بی‌عملی و بهانه‌تراشی جدا از هم نیستند و فرصت شما برای دست‌یابی به موفقیت را از بین می‌برند. اگر روزی برسد که همه‌چیز آماده و درست باشد، یعنی شما زمان زیادی منتظر بوده‌اید و فرصت‌های زیادی را از دست داده‌اید».

نشر هنوز چاپ دوم کتاب «چگونه خود را به نظم عادت دهیم» نوشته پیتر هالینز را با ترجمه فائزه نوری منتشر کرده است.