به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط‌عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، براساس اطلاعیه منتشر شده در تارنمای رسمی نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودک شانگهای (CCBF) نهمین دوره این نمایشگاه به دلیل ناپایداری شرایط جامعه به‌خاطر احتمال ابتلا به ویروس کرونا و ضرورت رعایت ایمنی شرکت‌کنندگان به تعویق افتاد و بیست‌وهفتم تا بیست‌ونهم آبان ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب شانگهای قرار بود سی‌ویکم تیرماه تا دوم مردادماه سال ۱۴۰۱ برگزار شود. طبق بیانیه‌ کمیته اجرایی نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودک شانگهای، تیم برگزارکننده نمایشگاه به این نتیجه رسیده‌اند که با تعویق زمان برگزاری این نمایشگاه، ناشران و بازدیدکنندگان بیشتری در نمایشگاه شرکت خواهند کرد.

نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودک شانگهای به‌عنوان بزرگترین نمایشگاه کودک در آسیا از سوی اداره مطبوعات و انتشارات شانگهای سازماندهی و با همکاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودک بولونیا برگزار می‌شود.

نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن نیز دوم تا ششم شهریورماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود اما به‌دلیل شیوع مجدد ویروس کرونا در این کشور  و بر اساس قوانین محلی، متقاضیان برای حضور یا بازدید از نمایشگاه باید دوره چهارده روزه قرنطینه فرودگاهی را سپری کنند.