به گزارش هنرآنلاین به نقل از  به نقل از مرکز روابط‌ عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی در جدیدترین جلسۀ شورای هنر که در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، با اشاره به انتخاب چهره‌های شاخص فرهنگ و هنر کشور به‌عنوان اعضای جدید شورای هنر گفت: حجت‌الاسلام سیدمحمدحسین نواب (رئیس مدرسه اسلامی هنر در قم)، محمدعلی رجبی دوانی (نقاش و پژوهشگر فلسفه هنر) و حسن ریاحی (آهنگساز) از اعضای جدید این شورا هستند.

او در ادامه ضمن ارائۀ گزارشی از وضعیت حوزه سینما گفت: همزمان با آغازبه‌کار وزارت ارشاد در دولت جدید، نسبت به تغییر ریل‌گذاری حوزه سینما اقدام کردیم و با تشکیل کمیته‌ای چندجانبه سعی در سروسامان دادن به اوضاع پرحجم اکران داشته‌ایم، زیرا با بازگشایی مجدد سینماها که به‌خاطر محدودیت‌های کرونایی تعطیل بود، سازمان سینمایی با حدود ۲۰۰ فیلم سینمایی در انتظار نوبت اکران مواجه بود و اقدامات کمیته چندجانبه در ساماندهی اوضاع کمک بسیاری کرد.

او همچنین به انتصاب زودهنگام دبیر جشنواره چهل‌ویکم فیلم فجر اشاره کرد و گفت: برخلاف روال قبلی، دبیر جشنواره فیلم فجر را ابتدای سال معرفی کردیم تا زمان کافی برای برنامه‌ریزی و اثربخشی بیشتر داشته‌ باشد و در این‌باره امور جشنواره فیلم فجر بر اساس برنامه‌ریزیِ ازپیش‌تعیین‌شده پیش می‌رود.

رئیس شورای هنر به اهتمام وزارت فرهنگ بر حمایت از تولیدات ارزشمند سینمایی پرداخت و گفت: هم‌اکنون پروژه‌های قابل‌توجهی تحت نظر بنیاد سینمایی فارابی در حال نگارش است و خوشبختانه این پروژه‌ها بر اساس تقویم زمانی در نظر گرفته‌شده، در حال انجام است.

در ابتدای این جلسه «محمدحسین ایمانی خوشخو» با اکثریت آراء به‌عنوان دبیر شورای هنر انتخاب شده و مقرّر شد این جلسات از این پس، به‌طور منظّم هر دو هفته‌یک‌بار با حضور اعضا برگزار شود.