به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی بیست‌و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک ‌و نوجوان همدان، فاطمه برمال کارگردان این اثر نمایشی اظهار کرد: «آی‌تک» تلاش می‌کند با زبان نمایش، کودکان را از رفتارهایی مثل لج‌بازی و خودخواهی دور کند و با قصه به سمت رفتارهایی درست که مورد رضایت والدین هم هست، هدایت کند.

وی عنوان کرد: نمایش «آی‌تک» معضلات امروزی بین کودکان که والدین را در امر تربیت دچار مشکل کرده، نشان می‌دهد و به صورت غیرمستقیم کودکان را از این خصوصیات بد که باعث آزار و اذیت بزرگ‌ترها می‌شود، آگاه می‌کند.

برمال تصریح کرد: این نمایش عنوان می‌کند که کودکان از هم‌سالان خود بیشتر حرف‌شنویی دارند و اشاره به رفتارهای نادرست کودکان از جمله لج‌بازی و خودخواهی می‌کند.

وی بیان کرد: نمایش عروسکی «آی تک» از داستان‌های فولکلور آذربایجان ایده گرفته شده که با تکنیک پاپ‌آپ‌بوک؛ یکی از شیوه‌های نمایش عروسکی، در بخش کودک بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اجرا می‌شود.

نویسنده و کارگردان نمایش «آی‌تک» از اردبیل خاطرنشان کرد: حضور گروه در بیست‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی کودک‌ونوجوان همدان را یک اتفاق خوب و مثبت می‌دانیم.

برمال در ادامه به معرفی اعضای گروه خود پرداخت و گفت: یلدا یوسفیان بازی‌دهنده؛ فاطمه برمال طراح دکور؛ حجت مجرد طراح پوستر؛ فاطمه برمال و لیلا نظمی اجرای دکور و عروسک‌ها؛ پری‌ناز ستونه شاعر؛ بهرام رجبعلی‌زاده آهنگساز؛ یلدا پروین‌پر، سیامک شاگردی، حسین نوروززاده، هلیا داداشی و فاطمه برمال موسیقی؛ مهدی دلنواز دستیارکارگردان؛ پریسا باقریان منشی صحنه و مریم رضایی به عنوان مدیرصحنه در این اثر حضور دارند.

بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با دبیری امیر مشهدی‌عباس از یکم تا ششم تیرماه در کهن شهر تاریخی همدان برگزار می‌شود. مشروح اخبار جشنواره را می‌توانید از سایت https://icy.theater.ir/fa/ دنبال کنید.