به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، مریم سعادت، فریبا دلیری، حسن دادشکر، ‌امید نیاز و‌ امیر سلطان احمدی، داوری آثار بخش مسابقه تئاتر کودک، جشنواره بیست و هفتم را بر عهده دارند.

همچنین بر اساس اعلام دبیرخانه، زهرا صبری، شهرام کرمی، محمد بحرانی، علی پاکدست و جواد کبودر آهنگی نمایش‌های بخش مسابقه تئاتر نوجوان، بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان را ارزیابی و برگزیدگان را در اختتامیه این رویداد نمایشی معرفی می‌کند.

هیئت داوران بخش‌های مذکور، جملگی از هنرمندان باسابقه عرصه هنر‌های نمایشی، به ویژه نمایش کودک و نوجوان هستند.

مریم سعادت بازیگر مطرح عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون؛ از هنرمندان فعال در عرصه تئاتر کودک و نوجوان است. «عملیات مهد کودک»، «تارزن و تارزان»، «آب‌پریا»، «قصه‌های تابه‌تا»، «بچه‌های عروسکی»، «خونه مادربزرگه» و... از جمله این آثار است.

فریبا دلیری کارگردان، نویسنده،عروسک‌ساز، مدرس دانشگاه و مترجم تئاتر، آثار متعددی در زمینه تئاتر کودک و نوجوان را به رشته تحریر در آورده و کارگردانی کرده است؛ که می‌توان به نمایش «چارلی و کارخانه شکلات‌سازی» برگزیده بیست و پنجمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اشاره کرد.

حسن دادشکر، بازیگر، کارگردان و مدرس باسابقه تئاتر کودک و نوجوان است که طی ۵ دهه فعالیت هنری آثار متعدد نمایشی و تلویزیونی در عرصه تئاتر کودک تولید کرده، که می‌توان از آثاری همچون نمایش «گنجشکک‌اشی‌مشی»، «نقلی و مادربزرگ» و «قصه موش کوچولو» نام برد.

امید نیاز نویسنده، مجری، بازیگر و کارگردان عرصه تئاتر و سینما است. او با نمایش‌هایی همچون «دختر پادشاه»، «هی تو»، «این قصه‌ام» و «بچه‌های خاکستری» از شناخته‌ترین فعالان تئاتر کودک و نوجوان است.

امیر سلطان‌احمدی بازیگر تئاتر، عروسک‌گردان و ترانه‌سرا است. از جمله تجارب بازیگری او می‌توان به بازی در مجموعه‌های «گذر میرزا»، «منوچ و نونوچ»، «سنجد خبرنگار» و «مکتب خانه غیرانتفاعی» اشاره کرد.

زهرا صبری نویسنده، کارگردان، طراح و سازنده عروسک است. این هنرمند تاکنون آثار متعددی را کارگردانی و در کشور‌های مختلف روی صحنه آورده است. او به عنوان داور در جشنواره‌های بسیاری حضور داشته است.

شهرام کرمی نویسنده، کارگردان و مدیر فرهنگی و هنری است. از این هنرمند ۲۴ نمایش‌نامه چاپ‌شده و در ۲۲ پروژه اجرایی به‌عنوان نویسنده و کارگردان فعالیت داشته است.

محمد بحرانی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون و صداپیشه و عروسک‌گردان است که با عروسک «جناب خان» و صداپیشگی ببعی و آقای هم ساده در مجموعه «کلاه قرمزی» معروف حضور کودکان و نوجوانان است.

علی پاکدست، عروسک‌گردان و عروسک‌ساز، از چهره‌های شناخته شده نمایش عروسکی و کودک و نوجوان است. در کارنامه هنری او اجرای اپرا‌های عروسکی «حافظ»، «سعدی»، «خیام» و «عاشورا» با همکاری گروه آران دیده می‌شود.

سیدمحمد جواد کبودرآهنگی نمایشنامه‌نویس، کارگردان، مدرس تئاتر و از هنرمندان باسابقه شهر همدان است. از این هنرمند کتاب‌های همچون «تاریخچه نمایش در همدان»، «تعامل بازیگر و تماشاگر در تئاتر» و «بازیگردانی در تئاتر» منتشر شده است.