به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، در پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است: «کودکان، بدون تردید فرشته‌های پاک و معصومی هستند که نه‌تنها ‌امیدبخش زندگی والدین‌شان، بلکه‌ امید آینده هر جامعه‌ای به حساب می‌آیند. در پاکی و زلالی آنان همین بس که گاهی برای ارتباط با آن‌ها فقط نگاه کافی است؛ نگاهی از عمق جان در چهره معصومانه کودکان.

بیایید به کودکان بیاندیشیم؛ آن‌ها تجلی همه آرزو‌های زیبای ما هستند و بیایید برای کودکان از ته قلبمان آرزو کنیم که فکر‌ها و‌ اندیشه‌های بلند، روشن و آسمانی داشته باشند. بی‌شک تئاتر یکی از گویاترین زبان‌های ارتباطی در دنیای امروز است و چه زیباست هنرمندانی که در شرایط سخت و دشوار به فکر کودکان و نوجوانان هستند و فضای کودکانه‌های خود را بر صحنه گسترده تئاتر به نمایش می‌گذارند.

امروز، با گسترش روزافزون انواع رسانه‌ها، تئاتر کودک و نوجوان به‌اندیشه‌هایی نوین از متن تا شیوه اجرا نیازمند است و در این مسیر تحولی حاصل نمی‌شود مگر با تلفیق حوزه‌های روانشناسی با تئاتر و تشکیل گروه‌های کارشناسی و تخصصی در این زمینه.

در این حوزه بسیار مهم و حساس، باید از همه ظرفیت‌های موجود به‌خصوص ظرفیت‌های پنهان در نقاط مختلف کشور که هنرمندانی در زمینه‌های فرهنگی و هنری برای تئاتر کودک و نوجوان حضور دارند، استفاده کرد. از سوی دیگر به مسائل بنیادی و فکری که تئاتر کودک و نوجوان می‌تواند به آن بپردازد بیشتر باید متمرکز شد.

جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان رویدادی فرهنگی و هنری است، متعلق به همه‌ی کودکان و نوجوانان که در شکل و محتوا متناسب با نیاز‌ها و شرایط حال و آینده آنان در این سرزمین سامان گرفته است.

برخود لازم می‌دانم به همه هنرمندان و برگزارکنندگان این رویداد بزرگ خدا قوت بگویم. بدون شک، این زمان فرصت مناسبی برای ارائه بهترین آثار تئاتر کودک و نوجوان متناسب با زبان و فرهنگ تمامی اقوام مختلف ایران اسلامی است که این امر می‌تواند با برنامه‌ریزی شایسته، محقق شود.

ضمن تقدیر از تمامی دست‌اندرکاران جشنواره به‌خصوص هنرمندان عزیز، تحقق اهداف ارزشمند ایران اسلامی در دولت مردمی را با رویکردی نوین در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان از خداوند متعال خواستارم.»

بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان یکم تا ششم تیرماه به دبیری‌ امیر مشهدی‌عباس با شعار «تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال» در شهر تاریخی همدان برگزار می‌شود.