به گزارش هنرآنلاین، آیین اختتامیه «همایش ملی متن‌پژوهی ادبی» با عنوان هنر و ادبیات عرفانی به همت و همکاری هسته مطالعات ادبی و متن پژوهی، انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، انجمن علمی پژوهش‌های هنری ایران و انجمن علمی هنر و ادبیات تطبیقی ایران، دوشنبه ۳۰ خرداد ساعت ۱۷ برگزار می‌شود.

در این رویداد که در تالار اجتماعات شهیدمطهری انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار خواهد شد حسن بلخاری رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی با موضوع «هنر از منظر عرفان»، حمیدرضا شعیری عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس با عنوان «از تن بدخیم تا تن خوش خیم: استعلا وجودی سوژه در نزد مولانا»، مهدی محبتی عضو هیات علمی دانشگاه زنجان با موضوع «کشکول اقتدار، عرفان به مثابه امر سیاسی» و محسن روستایی مشاور سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با عنوان «توصیف یک سند تاریخی از سلسله شاه نعمت اللهی» به ایراد سخن خواهند پرداخت.

ادبیات و هنر ایران از دیرباز بستری مناسب برای بروز و ظهور اندیشه‌های عرفانی بوده‌ است و هنرمندان و شاعران و نویسندگان در طول تاریخ، آثار گرانقدری در این زمینه آفریده‌اند که مورد توجه همگان قرار گرفته است. با توجه به اهمیت این موضوع، اختتامیه یازدهمین همایش ملی متن پژوهی به «هنر و ادبیات عرفانی» اختصاص یافته است.

ورود برای عموم علاقه‌مندان به این مراسم آزاد است. انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در خیابان ولیعصر(عج)، پل امیر بهادر، خیابان سرلشگر علی‌اکبر بشیری شماره ۷۱ واقع است.