گروه سینمایی هنرآنلاین: سریال «تازه‌وارد» که به تهیه‌کنندگی محمدجواد موحد از ۲۷ خردادماه روی آنتن رفته به سومین اپیزود خود رسیده و مخاطبان این اثر امشب ۲۹ خردادماه ساعت ۲۰:۴۵ می‌توانند اپیزود «معجزه» به کارگردانی محسن امانی را تماشا کنند. 

محسن امانی کارشناسی سینما (گرایش کارگردانی) از دانشگاه سوره تهران دارد و تاکنون نویسندگی و کارگردانی فیلم‌های کوتاه «تقاص» (لوح افتخار جشنواره عمار)، «تب تند» (حضور در بخش مسابقه جشنواره فیلم کوتاه تهران)، «یه خواب آروم»، «مغناطیس»، «پرداخت شد» را برعهده داشته است. نویسندگی و کارگردانی تیزرهای فرهنگی «نیمکت»، «برادری» و «هدیه روز تولد»، نویسندگی و تدوین فیلم‌های کوتاه «چین آخر» و «خوشه‌های رنج»، کارگردانی و تدوین مستند «من میترا نیستم» و تدوین برنامه تلویزیونی «کدبانو» در کارنامه کاری وی به چشم می‌خورد. 

محسن امانی کارگردان اپیزود «معجزه» درباره اثر خود اینطور می‌نویسد: «سال گذشته در همین روزها بود که نگارش فیلمنامه اپیزود «معجزه» از سریال «تازه وارد» آغاز شد و متن اولیه آن بارها و بارها مورد بازنگری و ویرایش قرار گرفت تا در نسبت به موضوع حساسی که به آن می‌پردازد دچار زیاده‌گویی یا کم‌گویی نشود. موضوع سقط جنین به عنوان یکی از چالش‌های جدی در حوزه مساله فرزندآوری تاکنون دستمایه ساخت آثار مختلفی بوده است اما این اپیزود به صورت ویژه به موضوع حفظ یا سقط نوزادی که در فرآیند غربالگری احتمال بیماری درباره آن می‌رود، پرداخته است. 

شخصیت اصلی اپیزود «معجزه» زنی به نام سمیه است که پس از سال‌ها چشم انتظاری بنا به نذر و معجزه‌ای، امکان مادر شدن مجدد را پیدا کرده است اما پزشک او احتمال نقص و بیماری جنینش را می‌دهد. شوهر سمیه که مخالف بچه‌دار شدنشان است، امیدوار است بتوانند از این فرصت برای سقط قانونی استفاده کنند اما سمیه معتقد است این بچه هدیه خداست و تا وقتی حجت شرعی برای این کار نیابد حاضر به انجامش نیست. فرجام این کشمکش را در اپیزود معجزه شاهد هستیم که امشب روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود.» سهی‌بانو ذوالقدر، بهنام شرفی، عرفان برزین، کامبیز منصف، راهیندا مجیدی، علی نصر، سعید نقدزاده و سیدحسین آقاسیدهاشم در «معجزه» بازی کرده‌اند.

عوامل این اپیزود عبارتند از تهیه‌کننده: محمدجواد موحد، کارگردان و نویسنده: محسن امانی، بر اساس طرحی از موسسه ایده‌پردازی و فیلمنامه‌نویسی ترمه، مشاور کارگردان: علی ملاقلی‌پور، مجری‌طرح: محمد گودرزی، مدیر فیلمبرداری: علی رنجبر، دستیار اول کارگردان و مدیر برنامه‌ریزی: سعید نقدزاده، مدیر صدابرداری: محمدرضا مرتضائی، تدوین: حسن حبیب‌زاده، طراح و ترکیب صدا: احسان افشاریان، موسیقی: امید روشن‌بین، خواننده تیتراژ: حسین حقیقی، مدیر تولید: افشین رئوفی، طراح چهره‌پردازی: هادی لطفی، طراح صحنه و لباس: حسین حاج‌ابراهیمی، اصلاح رنگ و نور: یحیی محمد‌علیی، جلوه‌های ویژه رایانه‌ای: محمد رمه‌چی، گرافیک و پوستر: محمد مهرجو، منشی صحنه: نازنین اعتماد، عکاس و فیلمبردار پشت صحنه: سبحان بیرانوند، مشاور رسانه‌ای: حامد معالی مهربانی، روابط عمومی سپیده شریعت‌رضوی و مدیر تدارکات: بهرام دانایی.

«تازه وارد» که در باشگاه فیلم سوره تولید شده و محصول خانه تولیدات جوان صداوسیماست، هرشب ساعت ۲۰:۴۵ از شبکه سه سیما پخش می‌شود. طراح پوستر استفاده شده در خبر محمد مهرجو است.