گروه معماری هنرآنلاین: هر پروژه‌ طراحی با جستجو برای یافتن یک ایده و یا درک شهودی از نحوه‌ حل مسئله شروع می‌شود. ایده‌ی طراحی، شروع یک مسیر طولانی است که در آن، طراح ایده را به دقت تعریف می‌کند، آن را اصلاح می‌کند، به آن شاخ و برگ می‌دهد و در راستای حل مسائل و پاسخگویی به نیازها به گونه‌ای پیاپی، نتایج به دست آمده را ارزیابی و سپس رد می‌کند.

این کتاب، جلد اول از مجموعه شش جلدی است که در مجموع راهنمای بسیار مناسبی برای دانشجویان معماری بالاخص در سال‌های اول تحصیل است. کتاب از شش فصل با عناوین «مبانی طراحی»، «طراحی با توجه به بستر»، «طراحی و عملکرد»، «عناصر تشکیل دهنده‌ طراح»، «کارکردن با مصالح وسازه‌ها» و «دستیابی به ایده» تشکیل شده است.

هدف این کتاب، تشویق کردن دانشجویان برای کاوش عمیق‌تر مضامین و ایده‌های منحصربه‌فرد است. کتاب تعمداً از سبک‌های معین معماری و قوانین متعصبانه دوری می‌کند. موضوع مطرح‌شده این کتاب سؤال ساده و درعین‌حال پیچیده‌ زیر است: چگونه ایده‌ی آغازین توسعه می‌یابد؟

چاپ دوم کتاب «مفاهیم پایه در ایده‌پردازی طراحی معماری ۱» نوشته برت بیلفد و سباستین ال‌خولی با ترجمه شادی عزیزی و پریسا مقدم  در شمارگان ۵۰۰ نسخه با قیمت ۶۰ هزار تومان از سوی انتشارات کتاب فکر نو به فروش می‌رسد. این اثر نخستین بار در سال ۱۳۹۵ به چاپ رسیده است.