گروه تئاتر هنرآنلاین: پرفورمنس «ژَستَن» که بر اساس طرح و ایده اصلی آرمان طیران و مشارکت آرش ابراهیمی به رشته تحریر درآمده، کار خود را از ۱۶ خرداد آغاز کرده و تا ۳۱ خرداد پیش روی علاقه‌مندان قرار داده است. طیران مخاطب را به مثابه عنصری در اجرای خود به تکاپو واداشته و او را در ساختمانی قدیمی در سه طبقه و اتاق‌هایی تو در تو با پیشینه و اکنونِ جامعه منکوب می‌کند.

این مدرس دانشگاه در پرفورمنس «ژَستَن» با خلق لحظاتی بدیع، چیدمان تصاویر برگ‌های تلخ و شیرین تاریخ کشور، سفری ویژه در تاریخ  معاصر سرزمین‌مان را، عرضی طی می‌کند. شاید چیزی شبیه به روایت تاریخ به شیوه ویل دورانت.

در خلاصه این اجرا آمده است: «ژَستَن» به دنبال ارائه تجربه‌ای در روایت دراماتیک از تاریخ،  در بازه زمانی ۱۲۹۹ تا ۱۴۰۰ خورشیدی است، این تجربه را در ساختار پرفورمنس ببینید. طراح و کارگردان این اجرا در خلق این اثر 70 دقیقه‌ای از دانشجویان خود بهره گرفته تا گونه‌ها و اشکال زنده این تاریخ پرتنش را روایت کنند.

ندا صالح نژاد به عنوان مشاور کارگردان، این نمایش را همراهی کرده است. اما دیگر همیاران اجرا در این اثر عبارتند از: علیرضا مجیدی، مهرداد امیری، هلیا حکیمی، محمد ابراهیم خلیلیان، هلیا کوشکی، رضا بیرانوند، مهشید فلک دین، نگار میرزایی، امیر حسین صارمیان، مهسا فرهادی، فاطمه پولادخای، نازنین ایرانی شاد، کیمیا مظفری، الهه نورانی، سحر صفریان ، هدیه بختیاری، سید محمدپارسا رضوی و دنیز میرزائی.

همچنین در این پرفورمنس، فاطمه مولودی به عنوان مدیر اجرا با همراهی عرفان افشار ناصری و سهیلا پرهیزگار تلاش وافری دارند. ترکیب و استفاده از اشکال مختلف هنرهای مدرن در این اثر، چون دیواره نگاری و نقاشی و... به قلم الهه نورایی شکل می‌گیرد.

این اثر متفاوت با بهره‌مندی از چیدمان، سپیدخوانی و عنصر هنرهای مفهومی در جهان پسامدرن به هنر مفهومی نیز پهلو می‌زند. تیزرهای اجرا را علم‌الهدی عارف و سحر صفریان تهیه کرده‌اند و امید خاکپور به همراه حسن عباسی و دینا میرزایی عکاسان نمایش هستند.

علاقه‌مندان جهت تماشای این اثر می‌توانند از طریق سامانه تیوال یا از گیشه پردیس تئاتر شهرزاد به تهیه بلیت این اجرا اقدام کنند.