به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، آرین ناصری‌مهر، کارگردان نمایش «اتاق بازی» که در بخش مسابقه تئاتر خردسال جشنواره بیست و هفتم حضور دارد، درباره محتوای این نمایش بیان کرد: نمایش «اتاق بازی» داستان یک خواهر و برادر کوچک است که در یک عصر خسته‌کننده تصمیم می‌گیرند با لوازم دور ریختنی و دم‌دستی بازی کنند و در نهایت آن را به یک بازی و نمایشی دیدنی در اتاق بازی تبدیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه درد مشترک این روزها، صرف فعل خریدن به جای فعل ساختن توسط کودکان است، افزود: در خلال نمایش «اتاق بازی» ایجاد و تولید، آموزش داده می‌شود، به طوری که از عروسک‌های بند انگشتی تا عروسک‌های غول‌پیکر در طول نمایش ساخته می‌شوند .

ناصری‌مهر یکی از مهم‌ترین رسالت‌های خود را فعالیت در عرصه نمایش خلاق دانست و بیان کرد: این نوع نمایش جنبه‌های دیداری و شنیداری کودکان به خصوص خردسالان را رشد می‌دهد و تاثیر زیادی روی نگرش آن‌ها دارد.

این کارگردان با بیان اینکه در نمایش خلاق می‌توان از تکنیک‌های زیادی استفاده کرد و هر آنچه بچه‌ها به آن نیاز دارند را نشان داد، گفت: به طور عام در بحث نمایش خلاق، هنرآموزی و پرورش با تقلید مشکلی ندارد، اما نباید تقلید تثبیت شود زیرا مشکلات بزرگی به وجود می‌آورد.

وی اضافه شدن بخش خردسال به جشنواره تئاتر کودک و نوجوان را اتفاق بسیار خوبی دانست و افزود: تا قبل از سال‌های اخیر بیشتر نمایش‌ها فارغ از گروه سنی خردسال به اجرا درمی‌آمد، در حالی که اغلب مخاطبین جشنواره این گروه سنی هستند.

ناصری‌مهر اضافه شدن بخش مجازی به دیگر بخش‌های جشنواره بیست و هفتم را نیز مثبت ارزیابی کرد و گفت: با توجه به شرایط فعلی، اضافه شدن این بخش می‌تواند پیامدهای مثبتی داشته باشد و حتما کوشش فراوانی را نیز طلبیده است، علاوه بر این، بخش مجازی باید رشد کرده و پوست‌اندازی کند. 

وی در پایان به معرفی عوامل نمایش «اتاق بازی» پرداخت و گفت: شیرین کاشفی و آرین ناصری‌مهر بازیگران؛ پیرایه پیروزنیا طراح صحنه و دستیار کارگردان، طراح موسیقی مشارکتی رامین بهادری و طراحی عروسک به شکل تیمی بوده است.

بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، از اول تا ششم تیرماه سال ۱۴۰۱ با شعار «تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال» در شهر تاریخی همدان برگزار می‌شود.