به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط‌ عمومی گروه، نمایش «پناه‌کاه» به نویسندگی و کارگردانی فرید قادرپناه از دوم تیرماه در سالن استاد ناظرزاده تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه خواهد رفت. نمایشنامه‌ «پناه‌کاه» سال ۹۷ با کارگردانی مشترک فرید قادرپناه و رامین معصومیان اجرا شده بود اما نمایش جدید به طور کلی از آن اجرا مجزا است و بازتولید محسوب نمی‌شود.

قادرپناه سال گذشته نمایش «درخت شیشه‌ای آلما» را در عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه برد که با وجودهمه‌گیری بیماری کرونا از شهریور تا آبان ماه ۱۴۰۰ با استقبال تماشاگران رو‌به‌رو شد.

قادرپناه متولد سال ۱۳۶۳ دارای مدرک کارشناسی عمران است. او از سال ۱۳۸۶ با گذراندن دوره‌های هنریاز جمله بازیگری، کارگردانی، نمایشنامه‌نویسی، فیلمنامه‌نویسی و ... زیر نظر اساتید مختلف وارد دنیای هنرشد و سپس گروه تئاتر ریگولیتو را تشکیل داد و با کارگردانی نمایش «شبی بیرون از خانه» در سال ۱۳۹۳ بهطور جدی وارد دنیای تئاتر شد. «آوریل ۱۹۱۲»، «بازگشت به خانه»، «پناه‌کاه» و «بوی گند دهان خانممارکز» دیگر نمایش‌های او هستند.

به گفته‌ فواد خراباتی مجری طرح این پروژه، این نمایش قرار بود مرداد ماه روی صحنه برود اما به دلایلی زمان اجرا به تاریخ نزدیک‌تری موکول شد و ما بعد از سه ماه تمرین علی‌رغم میل‌مان مجبور به تغییر یکی‌ از بازیگران شدیم. اطلاعاتدقیق زمانی، عوامل و بازیگران نمایش در خبرهای بعدی منتشر خواهد شد. طراحی لوگوتایپ به عهده سینا افشار بوده است.