گروه سینمایی هنرآنلاین: سینمای ایران از ابتدای سال ۳ و نیم میلیون مخاطب داشته است در حالی که فیلم‌های بسیاری اکران شده و تقریبا محدودیت‌های کرونا به صفر رسیده است. در این میان تنها چند فیلم کمدی از استقبال نسبی مخاطبان برخوردار بودند و مابقی آثار با شرایط تقریبا دشوار مواجه هستند.

«چند می‌گیری گریه کنی ۲» به کارگردانی علی توکلی

این فیلم که در ادامه «چند می‌گیری گریه کنی» ساخته شده، از ۲۸ اردیبهشت اکران خود را در سینماهای سراسر کشور آغاز کرد و با در اختیار داشتن ۳۴۵ سالن سینما و نمایش در ۵ هزار و ۵۰۴ نوبت ۷۹ هزار و ۴۳۱ مخاطب داشت. فروش «چند می‌گیری گریه کنی» دو میلیارد و پانصد و چهل و هشت میلیون تومان بوده است.

«علفزار» کاظم دانشی

اولین فیلم بلند کاظم دانشی در جشنواره چهلم فیلم فجر به نمایش درآمد و از همان‌جا پیش‌بینی‌ می‌شد در اکران عمومی مخاطبان از آن استقبال کنند. این فیلم اجتماعی از سوم خرداد در سینماها روی پرده رفته و با در اختیار داشتن ۳۴۰ سالن نمایش در ۶ هزار و ۸۱ نوبت به نمایش درآمده است. «علفزار» با داشتن ۱۳۶ هزار و ۴۵۷ مخاطب به فروشی معادل چهار میلیارد و هشتصد و ده میلیون تومان رسیده است.

«هناس» به کارگردانی حسین دارابی

این فیلم از ۱۸ خردادماه اکران خود را در سینماهای سراسر کشور آغاز کرده و با در اختیار داشتن ۱۵۰ سالن سینما تاکنون در ۷۳۰ نوبت به نمایش گذاشته شده و ۷ هزار و ۳۰۷ مخاطب داشته است. فروش «هناس» در کمتر از یک هفته ۲۵۳ میلیون تومان بوده است.

«بدون قرار قبلی» بهروز شعیبی

این فیلم از آثار معنوی سینمای ایران است که از ۱۸ خردادماه اکران آن در سینماها آغاز شده و با در اختیار داشتن ۱۱۲ سالن سینما در ۶۳۷ نوبت به نمایش درآمده است. ۹ هزار و ۷۱۷ تماشاگر «بدون قرار قبلی» فروشی معادل ۲۸ میلیون تومان برای آن داشته است.

«مجبوریم» به کارگردانی رضا درمیشیان

آخرین ساخته درمیشیان از ۲۱ اردیبهشت در ۲۱۵ سالن سینما روی پرده رفته و تاکنون در ۳ هزار و ۲۸۸ نوبت به نمایش درآمده است. «مجبوریم» را ۳۹ هزار و ۸۶۳ نفر دیده‌اند تا فروش آن به یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان برسد.